Partner serwisu

PKP SA wydzierżawią teren pod nowy terminal PKP Cargo

Kasper Fiszer 26.07.2022

PKP SA wydzierżawią teren pod nowy terminal PKP Cargo
Budynek dworca kolejowego w Zduńskiej Wolifot. Emptywords, CC BY-SA 3.0
Spółki kolejowe dysponują dużą częścią gruntów w zduńskowolskiej dzielnicy Karsznice, której historia jest nierozerwalnie związana z rozwojem transportu szynowego. Na jednej z niewykorzystywanych aktualnie działek o powierzchni ok. 12 ha ma wkrótce powstać terminal intermodalny. PKP SA potwierdzają, że planują wydzierżawić teren spółce-córce PKP Cargo.
Spółka PKP Cargo zapowiedziała w czerwcu budowę tzw. suchego portu w Zduńskiej Woli-Karsznicach. Obiekt ma znajdować się na terenie ważnego węzła kolejowego, w pobliżu przecięcia się linii nr 131 łączącej Górny Śląsk z rejonem trójmiejskich portów oraz linii nr 14 biegnącej z Łodzi na zachód. W relatywnie niedużej odległości znajduje się także magistrala E20, a w okolicach Zduńskiej Woli biegną ważne drogi ekspresowe, m.in. S8 czy S14.

Terminal powstanie na terenie kolejowym

Ostateczna decyzja o realizacji inwestycji zapadła w kilka lat po rozpoczęciu rozważań o tej lokalizacji. Na sprawę wpływ miało przede wszystkim finansowanie budowy. Sorawy ruszyły naprzód, gdy samorząd województwa łódzkiego zdecydował się wesprzeć przedsięwzięcie środkami z Regionalnego Programu Operacyjnego 2014 – 2020. W związku z tym budowa ma zostać zakończona już w przyszłym roku.

Jest już pewne, gdzie dokładnie znajdzie się nowe centrum logistyczne. – Terinal ma powstać na gruncie należącym do PKP SA położonym przy ul. Karsznickiej w Zduńskiej Woli – mówi Bartłomiej Sarna z Wydziału Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych. Dodaje, że niemal 12-hektarowy obszar nie jest aktualnie w żaden sposób zagospodarowany.

PKP SA znalazły dzierżawcę nieużytków

Jak wynika z informacji przekazanych nam przez przedstawiciela PKP SA, póki co nie doszło do zawarcia ostatecznej umowy pomiędzy spółkami. Wybrano już jednak formę prawną współpracy i PKP Cargo Terminale ma dzierżawić od Polskich Kolei Państwowych dużą działkę. Wydaje się jednak, że nie ma już z tej strony zagrożeń mogących wpłynąć na rezygnację z przedsięwzięcia.

Na rozwój peryferyjnej dzielnicy Karsznice liczą lokalne władze ze Zduńskiej Woli. Jak wskazują natomiast służby prasowe województwa, inwestycja ma pozytywnie oddziaływać na sytuację gospodarczą całej zachodniej części Ziemi Łódzkiej.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony