Partnerzy serwisu:

PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu

Jakub Madrjas 20.05.2020

arrow
arrow
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
PLK: Modernizacja torów do trójmiejskich portów też idzie do przodu
Niedawno prezentowaliśmy postępy przy przebudowie układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk. Prace posuwają się do przodu także w innej inwestycji; PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o stanie projektu modernizacji dostępu kolejowego do portów Gdańsk i Gdynia wartej 2,6 mld złotych. 
Firma NDI jesienią zakończy prace przy przebudowie układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk. Jeszcze większą inwestycję prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe. Za ponad 2,6 mld zł prowadzona jest modernizacja kolejowego dostępu do portów morskich w Gdańsku i Gdyni, współfinansowana jest z instrumentu unijnego „Łącząc Europę”.

Gdańsk Zaspa Towarowa

W porównaniu z informacją z marca, na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa zdemontowano kolejne 7 km torów i 20 rozjazdów. Dalej budowana jest nowa nastawnia i sieć trakcyjna. Kontynuowane jest wzmacnianie gruntu. W ramach prac wykonawca użył dotychczas ponad 6500 pali. Przebudowywane jest przejście dla pieszych na przystanku Gdańsk Kolonii. Wykonawca przygotowuje się do przebudowy mostu nad Strzyżą oraz budowy nowych torów oraz rozjazdów.

Gdańsk Port Północny

Na stacji Gdańsk Port Północny usunięto około 13 km starych torów i 15 rozjazdów (poprzednio - usuniętych było 7 km torów). Budowana jest sieć teletechniczna, elektroenergetyczna oraz nowy system sterowania ruchem kolejowym. Wykonawca gromadząc szyny, podkłady i tłuczeń do budowy nowej infrastruktury. W sierpniu rozpocznie się budowa wiaduktu drogowego w ciągu ul. Ku Ujściu. Powstanie ponad 100-metrowy obiekt. Wyremontowane lub zbudowane zostaną drogi dojazdowe - informuje inwestor.

Gdynia Port

Na stacji Gdynia Port roboty ziemne przygotowują teren pod budowę nowych torów, rozjazdów oraz dróg technologicznych. Montowane jest odwodnienie układu torowego, sieć wodociągowa i kanalizacja sanitarna. Usunięto już ponad 60 km starych torów oraz ponad 160 rozjazdów (poprzednio - ponad 54 km starych torów oraz prawie 100 rozjazdów). Do budowy nowego układu torowego wykonawca zgromadził 160 tys. podkładów oraz około 170 km szyn (poprzednio - 150 tys. podkładów oraz ponad 10 km szyn). Rozpoczął się remont budynku nastawni.

Łącznie 2,6 mld zł netto


Projekt pn. „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk” to m. in. przebudowa ponad 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo – drogowych i przejść dla pieszych oraz wymiana 221 rozjazdów. Przebudowane będą 3 mosty, 2 wiadukty oraz 18 przepustów. W ramach projektu „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” przebudowanych i zelektryfikowanych zostanie 115 km torów. Będą dwa nowe wiadukty kolejowe. Przebudowanych zostanie 13 km dróg, most kolejowy oraz 2 przejazdy kolejowo – drogowe w ciągu ul. Puckiej.

Wartość prac łącznie ponad 2,6 mld zł netto. Prawie 40 proc. tej kwoty to dofinansowanie unijne ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”. Zakończenie prac zaplanowane jest do końca 2021 r. - Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w trójmiejskich portach Gdańska i Gdyni mają istotne znaczenie dla gospodarki. Prace postępują według przyjętych harmonogramów. Po zakończeniu przebudowy torów i urządzeń oraz mostów i wiaduktów kolejowy transport będzie mógł zapewnić szybszy przewóz większej ilości towarów – powiedział Arnold Bresch członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony