PLK: Nasuwanie nowego wiaduktu w Mikołowie. Zmiany w komunikacji




PKP PLK przebudowuje wiadukt kolejowy w Mikołowie na linii nr 140. Nasuwanie nowego wiaduktu spowoduje konieczność uruchomienia komunikacji zastępczej za pociągi.
PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują wiadukt w km 8,862 linii kolejowej nr 140 Katowice Ligota – Nędza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wartość prac to 12 mln zł ze środków budżetowych. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano w IV kwartale 2022 roku.
Jak podaje inwestor, przebudowa wiaduktu przy ul. Konstantego Prusa w Mikołowie wchodzi w kluczowy etap. Stary obiekt został rozebrany. Pociągi kursowały po tymczasowej konstrukcji, co pozwoliło na utrzymanie ruchu kolejowego przez stację Mikołów. W tym czasie wybudowano przyczółki i zamontowano nowe konstrukcje w formie łuku. Kolejnym etapem będzie nasuwanie obiektu i ułożenie trzech torów na wiadukcie. Zamontowana zostanie sieć trakcyjna. Prace obejmą wykonanie odwodnienia obiektu. Tymczasowa konstrukcja zostanie zdemontowana.
Nowa konstrukcja obiektu w formie łuku, o szerokości 28 m będzie teraz nasuwana, ale w sumie pasażerów czeka zamknięcie linii w od 22 sierpnia do końca miesiąca. Podróżni będą musieli wsiąść do komunikacji autobusowej na odcinku Katowice – Orzesze i Orzesze Miasto. Pociągi pojadą zmienioną trasą przez Tychy, Wyry i Łaziska Średnie. W ruchu drogowym zostaną wyznaczone objazdy. Po nowym wiadukcie pociągi pojadą od 1 września 2022 r. Do wykonania pozostaną prace porządkowe - podaje inwestor.
Na wiadukcie pozostaną trzy tory, ale obiekt zostanie dostosowany do jazdy cięższych składów. Poprawi się za to komunikacja drogowa w centrum miasta. Pod wiaduktem zostanie zbudowana droga z czterema pasami jezdni, chodnikiem i ścieżką rowerową. Likwidacja „wąskiego gardła” usprawni komunikację w mieście - podkreśla PLK.
Jak podaje inwestor, przebudowa wiaduktu przy ul. Konstantego Prusa w Mikołowie wchodzi w kluczowy etap. Stary obiekt został rozebrany. Pociągi kursowały po tymczasowej konstrukcji, co pozwoliło na utrzymanie ruchu kolejowego przez stację Mikołów. W tym czasie wybudowano przyczółki i zamontowano nowe konstrukcje w formie łuku. Kolejnym etapem będzie nasuwanie obiektu i ułożenie trzech torów na wiadukcie. Zamontowana zostanie sieć trakcyjna. Prace obejmą wykonanie odwodnienia obiektu. Tymczasowa konstrukcja zostanie zdemontowana.
Nowa konstrukcja obiektu w formie łuku, o szerokości 28 m będzie teraz nasuwana, ale w sumie pasażerów czeka zamknięcie linii w od 22 sierpnia do końca miesiąca. Podróżni będą musieli wsiąść do komunikacji autobusowej na odcinku Katowice – Orzesze i Orzesze Miasto. Pociągi pojadą zmienioną trasą przez Tychy, Wyry i Łaziska Średnie. W ruchu drogowym zostaną wyznaczone objazdy. Po nowym wiadukcie pociągi pojadą od 1 września 2022 r. Do wykonania pozostaną prace porządkowe - podaje inwestor.
Na wiadukcie pozostaną trzy tory, ale obiekt zostanie dostosowany do jazdy cięższych składów. Poprawi się za to komunikacja drogowa w centrum miasta. Pod wiaduktem zostanie zbudowana droga z czterema pasami jezdni, chodnikiem i ścieżką rowerową. Likwidacja „wąskiego gardła” usprawni komunikację w mieście - podkreśla PLK.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |