Partner serwisu

Płock z drogimi ofertami na przebudowę dróg do rafinerii

Przemysław Farsewicz 29.03.2022

Płock z drogimi ofertami na przebudowę dróg do rafinerii
fot. google maps
Dwa odcinki ulicy Łukasiewicza w Płocku mają przejść przebudowę. To trakt w przemysłowej dzielnicy, w której mieści się między innymi PKN Orlen.
Miejski Zarząd Dróg w Płocku poszukuje firmy, która przebuduje ul. Łukasiewicza na odcinkach – od ulicy Nowowiejskiego do ulicy Tysiąclecia oraz od ulicy Długiej do ulicy Zglenickiego. To droga w bliskim sąsiedztwie PKN Orlen. W ramach inwestycji ma zostać dobudowany brakujący fragment odcinka ścieżki rowerowej w ul. Łukasiewicza i Nowowiejskiego.

Prace wyceniono na 49,94 mln zł. Złożone oferty przekroczyły jednak znacząco budżet. Najmniej za prace chce konsorcjum firm Hydropol z Gostynina, Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Budowlane Waskop z Płocka i Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Budowlanych z Gostynina – 73,65 mln zł. Droższą ofertę złożyło konsorcjum firm Lipowski Firma Remontowo-Budowlana z Płocka, Zielony Ogród ze Słupna, Jarmar z Łącka, Zakład Budowlano-Montażowy Budomont z Połcka i PHU Partnerstwo Molendowski z Płocka – 88,31 mln zł. O wyborze wykonawcy decyduje, poza ceną (60 proc.), także okres udzielonej gwarancji na roboty (40 proc.). Wszyscy zagwarantowali 72 miesiące.

Zamówienie określono na 17 miesięcy. Dzięki złożonemu wnioskowi do Polskiego Ładu Płock otrzyma 30 mln zł z budżetu pastwa.

Zakres rozbudowy z przebudową ul. Łukasiewicza zaczyna się na trójwlotowym skrzyżowaniu z ulicą Zglenickiego, które zostanie przebudowane na trzywlotowe skrzyżowanie w formie ronda. Odcinek objęty pracami zakończy się na skrzyżowaniu z ul. Długą. Długość całego odcinka trasy to około 2460 m (ul. Łukasiewicza), około 404 m (ul. Łukasiewicza - brama 2), około 122 m (ul. Zglenickiego) i około 98 m (ul. Chemików).

Prace miałyby się odbyć także na innym odcinku ul. Łukasiewicza - od ul. Tysiąclecia do ul. Nowowiejskiego. Długość całego odcinka trasy to około 537 m.

Drogę zaprojektowano w standardzie drogi klasy „Z” o nawierzchni wykonanej z betonu asfaltowego. Szerokość nawierzchni ma być typowa – od dwóch do nawet czterech pasów ruchu, co przełoży się na zmienną szerokość ulicy od 7 metrów do 14 metrów. W ramach inwestycji ma zostać zrealizowany rozdział kanalizacji ogólnospławnej, przebudowa sieci wodociągowej i wykonanie nowej nawierzchni. Projekt zakłada instalację nowego oświetlenia, a także budowę zatok postojowych i autobusowych, zjazdów, drogi rowerowej i chodnika.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony