Partnerzy serwisu:

Pociągi jadą po nowym moście w Gdańsku

Redakcja 22.01.2016

Pociągi jadą po nowym moście w Gdańsku
Po nowym moście i zmodernizowanej linii kolejowej prowadzącej do Portu Gdańskiego przejechały pierwsze pociągi. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych w Gdańsku kosztowała 370 milionów złotych.
Zmodernizowanie odcinka między portem a Pruszczem Gdańskim umożliwia lepszy transport towarów – sprawny przejazd większej liczby ciężkich pociągów. Modernizacja to element szerokiego programu inwestycji PLK poprawiający warunki dla transportu towarów w Polsce – chwali się PLK.

Po nowym moście i po 12-kilometrowym zmodernizowanym odcinku linii 21 stycznia pojechały pierwsze pociągi. Nowa przeprawa o długości 122 metrów i wadze 2 tysięcy ton umożliwia jazdę z prędkością 100 km/h – po starym moście mogły one jeździć 20 km/h. Konstrukcja została osadzona wyżej od poprzedniej oraz bez filarów. To usprawnia żeglugę w tej części Martwej Wisły. Pod mostem mogą przepływać większe jednostki z większą ilością ładunku. Jak podkreślają operatorzy portu, wysokość przeprawy umożliwi transport nie jednej, jak dotychczas, ale nawet trzech warstw kontenerów osadzonych na barce. Obiekt zostanie też specjalnie podświetlony.

Modernizacja mostu i linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny w ramach projektu poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most i dwutorowa linia kolejowa) za kwotę 370 milionów zł jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstania nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.

Zakończenie prac na linii 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu Gdańskiego sześciokrotnie zwiększy przepustowość trasy i umożliwi wjazd na nią cięższych składów. 

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Port Gdańsk
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony