Partnerzy serwisu:

Podkarpackie. Wymagający odcinek S19 wyceniony

Elżbieta Pałys 08.09.2021

Podkarpackie. Wymagający odcinek S19 wyceniony
fot. Google Maps
Ośmiu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową drogi ekspresowej S19 na odcinku Babica – Jawornik. To odcinek na terenie o trudnych warunkach geologicznych. Oferty powyżej miliarda złotych.
Odcinek, o którym mowa liczy 11,6 km, jednak przebiegających w wymagającym terenie. GDDKiA wyceniła zadanie na 1,123 mld zł. Ta kwota nie wystarczy. Najtańszy oferent – Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – oczekuje 1,253 mld zł.

Kolejne oferty złożyli: Budimex – 1,460 mld zł, konsorcjum Metrostav – 1,476 mld zł, Porr – 1,510 mld zł, konsorcjum Mostostalu Warszawa – 1,680 mld zł, konsorcjum na czele ze Stecol Corporation – 1,771 mld zł, Polaqua – 1,844 mld zł. Najdroższy jest Strabag, który wycenił zadanie na 1,885 mld zł.



Wyświetl większą mapę

Chodzi o fragment trasy Via Carpatia. Do wybudowania jest dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz węzłem w pobliżu miejscowości Strzyżów i Czudec. W ramach kontraktu w miejscowości Jawornik ma powstać tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 – wynika to z etapowania budowy S19 między Babicą a Domaradzem, która została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: Babica – Jawornik oraz Jawornik – Domaradz (obecnie w przygotowaniu jest koncepcja programowa).

Do wykonania będzie również Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik oraz obiekty inżynierskie. Zaplanowano 7 estakad na bardzo wysokich podporach. Największa z nich ma mieć ok. 1,15 km długości, spocznie na filarach o wysokości ok. 100 m na terenem. Powstanie także 6 wiaduktów i 3 przejścia dla zwierząt.

Droga będzie budowana w terenie o skomplikowanej budowie geologicznej, przechodzącym na przemian przez wzniesienia i doliny – najczęściej w postaci jarów z ciekiem wodnym na dnie. Na terenie przyszłej budowy znajduje się także 13 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo.

Ze względu na te uwarunkowania już na etapie koncepcji poświęcono dużo uwagi na rozpoznanie geologiczne. Jak podawała GDDKiA, wykonano w sumie 765 otworów badawczych o łącznym metrażu 12 081 mb i głębokości od 3 do 50 m. Dodatkowo zrealizowano 319 sondowań badawczych.





PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony