Partnerzy serwisu:

Podlaskie. Południowa obwodnica Białegostoku w ciągu S19 wyceniona

Elżbieta Pałys 08.07.2020

Podlaskie. Południowa obwodnica Białegostoku w ciągu S19 wyceniona
fot. Google Maps
Dziesięciu wykonawców jest zainteresowanych budową drogi ekspresowej S19 od węzła Księżyno do węzła Białystok Południe. Tylko jedna oferta przekroczyła budżet zamawiającego. Najtańsze jest konsorcjum Aldesy.
Propozycja z najniższą ceną ma wartość 456,1 mln zł przy budżecie zamawiającego na poziomie 540,3 mln zł. Kolejne propozycje to: Strabag – 466,8 mln zł, Mota Engil – 478,4 mln zł, konsorcjum NDI – 478,5 mln zł, Kolin Insaat (Turcja) – 483,1 mln zł, PTU Intercor – 492,5 mln zł, Polaqua – 506 mln zł, Budimex – 508,2 mln zł oraz konsorcjum Porr i Unibep – 538,7 mln zł.

Najdrożej prac wycenił Mostostal Warszawa – 571,5 mln zł. To jedyna oferta, która przekroczyła kosztorys inwestora.

W ramach odcinka S19 Księżyno – Białystok Południe ma 7,9 km. Wraz z nim powstanie fragment drogi krajowej nr 65 od węzła Białystok Południe do planowanego ronda na obecnej DK-65 w rejonie Grabówki (13,6 km), czyli wylot z Białegostoku w kierunku granicy z Białorusią w Bobrownikach.

Droga będzie miała przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Ma mieć kategorię ruchu KR-6. O rodzaju nawierzchni zdecyduje wykonawca. Z kolei odcinek DK-65 na odcinku ok. 1 km od węzła Białystok Południe ma być dwujezdniowy, dalej natomiast będzie to jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu.

W poniedziałek zostały otwarte oferty w przetargu na budowę odcinka od węzła Białystok Zachód do węzła Księżyno. Także i tam większość ofert zmieściła się w budżecie zamawiającego.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony