Partnerzy serwisu:

Podlaskie: Problemem jest nie brak, a stan istniejących mostów

Kasper Fiszer 08.09.2019

Podlaskie: Problemem jest nie brak, a stan istniejących mostów
Most na Narwi w ciągu DW-678fot. Krzysztof Kundzicz, lic. CC BY-SA 3.0
Podlaski ZDW nie utrzymuje żadnych przepraw promowych i nie narzeka na braki w sieci mostowej na sieci swoich dróg. Wskazuje jednak na problemy dotyczące stanu technicznego obiektów wybudowanych w okresie PRL. Najczęściej zamiast je remontować, stawia w ich miejscu zupełnie nowe mosty.
Na naszych łamach regularnie opisujemy problem braku wystarczającej liczby mostów w poszczególnych regionach. Dotychczas pisaliśmy o drogach, którymi nie da się przejechać na drugą stronę rzeki, i o przeprawach promowych spinających brzegi tam, gdzie nie ma mostów, w województwach pomorskim, kujawsko-pomorskim, mazowieckim, lubelskim, świętokrzyskim, małopolskim, podkarpackim, łódzkim, dolnośląskim i lubuskim. Dziś przyjrzymy się sytuacji w województwie podlaskim.

Mostów nie brakuje, ale często lepiej jest wybudować nowe niż remontować stare

– Problem nieciągłości dróg i przepraw promowych w ciągu dróg o znaczeniu regionalnym nie występuje – powiedział nam dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku Józef Władysław Sulima. – Jednocześnie zarząd dróg informuje, że liczba istniejących mostów na sieci dróg wojewódzkich jest adekwatna do liczby kolidujących z nią rzek, kanałów czy innych cieków wodnych – usłyszeliśmy od naszego rozmówcy. Nie oznacza to jednak braku potrzeb inwestycyjnych.

– Oczywiście są obiekty mostowe z czasów PRL, które wymagają gruntownych remontów – podkreśla dyrektor PZDW. Jako przyczynę ich złego stanu technicznego wskazuje on niską jakość stosowanych wówczas materiałów, podkreśla także występujące błędy technologiczne. – Jednak zwykle zabieg ten zastępowany jest budową nowego obiektu w tej samej lub lekko przesuniętej lokalizacji – dodaje.

Przepusty są tańsze w utrzymaniu niż niewielkie mosty

Józef Władysław Sulima mówi także, że obecna strategia rozwoju dróg wojewódzkich zakłada też zastępowanie mniejszych mostów przepustami. – Są one tańsze w utrzymaniu – podkreśla. Nie należy spodziewać się natomiast budowy nowych mostów. – W obecnych uwarunkowaniach sytuacyjno-wysokościowych nie ma planów tworzenia dodatkowych powiązań dróg wojewódzkich z wykorzystaniem przepraw mostowych – stwierdza bowiem dyrektor PZDW.

Jednym z ostatnich przedsięwzięć związanych z przebudową obiektów mostowych PZDW są prace na drodze wojewódzkiej nr 678 na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie. W sierpniu instytucja ogłosiła postępowania przetargowe związane z tym przedsięwzięciem, dotyczą one jednak obsługi laboratoryjnej budowy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony