Podpisano umowę na nowy wiadukt w Bochni

fot. GDDKiA
W piątek (17 kwietnia br.) podpisana została umowa na projekt i budowę wiaduktu w Bochni, z firmą F.I.B. Talaga z Myślenic. Od dnia podpisania umowy wykonawca ma 28 miesięcy na realizację zadania. Koszt inwestycji wynosi ponad 3,58 mln zł.
Wiadukt w Bochni zlokalizowany w ciągu drogi krajowej nr 94 ma 12 m szerokości, jest obiektem jednoprzęsłowym, a jego stan techniczny nie pozwala na dalszą eksploatację. Podczas budowy nowego obiektu kierowcom zostanie udostępniony obiekt tymczasowy.
Wykonawca nowego obiektu będzie odpowiadał za sporządzenie dokumentacji projektowej nowego wiaduktu w Bochni na drodze krajowej nr 94. Będzie musiał również decyzji realizacyjnej. W ramach robót budowlanych dojdzie do budowy wiaduktu tymczasowego wraz z drogą tymczasową, rozbiórki istniejącego wiaduktu w km 28+878, budowy nowego wiaduktu wraz dojazdami, rozbiórka objazdu tymczasowego, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla nowego wiaduktu.
Budowa nowego wiaduktu podyktowana jest złym stanem technicznym istniejącego obiektu oraz koniecznością dostosowania skrajni pionowej czyli odległości od poziomu drogi do spodu wiaduktu, do obowiązujących przepisów. Istniejący wiadukt powstał w 1984 r, kiedy obowiązywały inne przepisy i dlatego skrajnia zamiast wymaganych aktualnie 4,5 m ma tylko 4,25 m.
Zgodnie z umową harmonogram prac wykonawca musi przedstawić w ciągu 7 dni od podpisania umowy. Na realizację wszystkich prac wykonawca ma 28 miesięcy od podpisania umowy. Prace projektowe wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, włącznie z decyzją na realizację inwestycji zaplanowane są na 21 miesięcy, natomiast roboty na 7 miesięcy. Koszt inwestycji wynosi ponad 3,58 mln zł.
Wykonawca nowego obiektu będzie odpowiadał za sporządzenie dokumentacji projektowej nowego wiaduktu w Bochni na drodze krajowej nr 94. Będzie musiał również decyzji realizacyjnej. W ramach robót budowlanych dojdzie do budowy wiaduktu tymczasowego wraz z drogą tymczasową, rozbiórki istniejącego wiaduktu w km 28+878, budowy nowego wiaduktu wraz dojazdami, rozbiórka objazdu tymczasowego, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla nowego wiaduktu.
Budowa nowego wiaduktu podyktowana jest złym stanem technicznym istniejącego obiektu oraz koniecznością dostosowania skrajni pionowej czyli odległości od poziomu drogi do spodu wiaduktu, do obowiązujących przepisów. Istniejący wiadukt powstał w 1984 r, kiedy obowiązywały inne przepisy i dlatego skrajnia zamiast wymaganych aktualnie 4,5 m ma tylko 4,25 m.
Zgodnie z umową harmonogram prac wykonawca musi przedstawić w ciągu 7 dni od podpisania umowy. Na realizację wszystkich prac wykonawca ma 28 miesięcy od podpisania umowy. Prace projektowe wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, włącznie z decyzją na realizację inwestycji zaplanowane są na 21 miesięcy, natomiast roboty na 7 miesięcy. Koszt inwestycji wynosi ponad 3,58 mln zł.
Komentarze:
Obiekty inżynierskie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |