Partnerzy serwisu:

Polaqua nie podpisze umowy na odcinek S61. GDDKiA wybiera droższą ofertę

Leonard Dolecki 13.06.2018

Polaqua nie podpisze umowy na odcinek S61. GDDKiA wybiera droższą ofertę
fot. GDDKiA
Dwukrotnie wybrany przez warmińsko-mazurski oddział GDDKiA wykonawca drogi ekspresowej S61 na odcinku Ełk Południe – Wysokie – firma Polaqua – odstąpiła od podpisania umowy z zamawiającym. Powodem jest stracenie ważności cenowej oferty. W tej sytuacji inwestor wybiera kolejnego oferenta z listy i decyduje się zapłacić o ok. 72 mln zł więcej.
Przetarg dotyczący tego niemal 23-kilometrowego odcinka trwa już ponad 2 lata. Warmińsko-mazurski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ogłosił go 15 kwietnia 2016 roku. Po ponad roku (24 kwietnia 2017 roku poznaliśmy firmy, które spełniły warunki udziału w postępowaniu. Następnie 7 listopada 2017 roku poznaliśmy potencjalnych wykonawców.

W postępowaniu wzięło udział 6 oferentów. Przy budżecie zamawiającego równym 729,593 mln zł oferty mieściły się w zakresie od 565,407 mln zł do 973,428 mln zł, a najtańszą z nich złożyło konsorcjum Metrostav. Po ok. 4 miesiącach olsztyński oddział GDDKiA dokonał wyboru najkorzystniejszej z propozycji.

Wtedy za najlepszą uznano ofertę złożoną przez firmę Polaqua, która była druga pod względem ceny i miała wartość 613,232 mln zł. Najtańsza z ofert nie została wtedy wybrana z uwagi na to, że konsorcjum Metrostav nie wyraził zgody na przedłużenie okresu związania ofertą.

Następnie od tej decyzji odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej złożyło konsorcjum firm Trakcja PRKiI, Mostostal Warszawa oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów. Wniosek został uznany przez KIO, a GDDKiA 15 marca br. poinformowała o unieważnieniu swojej decyzji dotyczącego odcinka S61 Ełk Południe – Wysokie, jednocześnie obwieszczając o nowym wyborze, który jest taki sam jak poprzedni. W tej sytuacji wykonawcą nadal pozostawała firma Polaqua.

Od tego czasu minęły ok. 3 miesiące. I jak się okazuje przez ten czas oferta wybranej firmy straciła ważność. Polaqua zrezygnowała z podpisania umowy z GDDKiA. W tym przypadku zamawiający wybrał kolejną ofertę z listy. Według opublikowanego 12 czerwca br. komunikatu zadanie ma zostać powierzone konsorcjum, które wcześniej złożyło odwołanie od wybranej oferty.

Niemniej jednak propozycja konsorcjum firm Trakcja PRKiI, Mostostal Warszawa oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów, o wartości 685,428 mln zł, nadal mieści się w budżecie inwestora. Dodatkowo wykonawca deklaruje realizację zadania w ciągu 29 miesięcy od dnia podpisania umowy, przy czym w okres realizacji prac budowlanych nie wliczają się miesiące zimowe (15 grudzień – 15 marzec).

Przedsięwzięcie dotyczy projektu i budowy odcinka trasy Via Baltica. Jego długość to 22,935 km. Według planów nowa droga ma być gotowa w IV kwartale 2020 roku.
 
Cały przetarg dotyczy trzech odcinków drogi ekspresowej S61 o łącznej długości ok. 63 km. Pozostałe dwa to fragmenty Szczuczyn – Ełk Południe (zadanie nr 1, 23 km) oraz Wysokie – Raczki (zadanie nr 3, 20 km). W przypadku pierwszego z nich 30 kwietnia br. unieważniony został wybór najkorzystniejszej oferty, a w przypadku drugiego 23 maja br. dokonano ponownego wyboru najlepszej propozycji, a zadanie ma zostać powierzone firmie Budimex (484,287 mln zł).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony