Partnerzy serwisu:

Polaqua najtańsza na dokończenie S61 po Rubau

Elżbieta Pałys 28.10.2019

Polaqua najtańsza na dokończenie S61 po Rubau
fot. Locust
Sześć ofert otrzymała GDDKiA w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 Podborze – Śniadowo. To odcinek, który trzeba dokończyć po firmie Rubau. Wszystkie oferty przekraczają budżet inwestora.
Propozycja firmy Polaqua opiewa na 749,962 mln zł. GDDKiA planowała wydać na te prace 700,068 mln zł. Pozostałe oferty złożyli: Strabag – 883,684 mln zł, Budimex – 899,764 mln zł, konsorcjum PUT Intercor i chiński Stecol – 912,287 mln zł, Porr – 921,036 mln zł oraz Mostostal Warszawa – 940,9 mln zł.

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy do 5 lat oraz skrócenie okresu realizacji o 3 miesiące.

Odcinek węzeł Podborze (z węzłem) – węzeł Śniadowo (bez węzła) liczy ok. 19,5 km. Będzie to odcinek budowany w nowym śladzie. Pierwotnie – na podstawie umowy z listopada 2018 roku – miało go realizować konsorcjum Rubau. W maju tego roku doszło do rozwiązania umowy. Strony wzajemnie wypowiedziały sobie umowę, która opiewała na 479, 116 mln zł.

Przetarg na wybór nowego wykonawcy ruszył w połowie sierpnia.

Zadaniem nowego wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie odcinka przyszłej trasy Via Baltica pomiędzy węzłem Śniadowo (bez węzła) i Podborze na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej gdzie S61 krzyżuje się z S8. Dodatkowo do wybudowania są 3 km drogi ekspresowej S8.

Poprzedni wykonawca nie ukończył etapu projektowego dla tej inwestycji – wniosek o ZRID nie został złożony.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony