Partnerzy serwisu:

Porr: Jak się układa beton na S8 (z pomocą Lorda Vadera)

Redakcja 11.01.2017

arrow
arrow
Porr: Jak się układa beton na S8 (z pomocą Lorda Vadera)
fot. Porr
Porr: Jak się układa beton na S8 (z pomocą Lorda Vadera)
Porr: Jak się układa beton na S8 (z pomocą Lorda Vadera)
Porr: Jak się układa beton na S8 (z pomocą Lorda Vadera)
Porr: Jak się układa beton na S8 (z pomocą Lorda Vadera)
Porr: Jak się układa beton na S8 (z pomocą Lorda Vadera)
Porr: Jak się układa beton na S8 (z pomocą Lorda Vadera)
Porr: Jak się układa beton na S8 (z pomocą Lorda Vadera)
Pomiędzy węzłem Poręba a obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej w ciągu S8 powstaje 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej. Trasa, podobnie jak sąsiednie odcinki, wykonywana jest w technologii betonowej. Do wykonania drogi wykorzystywany jest sprzęt, który pozwala na jednoczesne układanie warstwy betonu o grubości 40 cm.
Wykonawca – konsorcjum PORR Polska Infrastructure i Unibep – oprócz drogi ekspresowej wykona także dwa węzły drogowe, przebuduje i rozbuduje istniejące drogi i ciągi komunikacyjne. Wybuduje nowe skrzyżowania, punkty kontroli pojazdów, drogi dojazdowe, chodniki, zjazdy i zatoki autobusowe.

W ramach kontraktu wykonane zostaną przepusty drogowe, służące także jako przejścia dla zwierząt oraz 21 obiektów inżynierskich. Najdłuższy z nich będzie miał ponad 103 m.

– W budowę tego odcinka zaangażowany jest nie tylko doświadczony zespół pracowników konsorcjum, ale również zaawansowany technologicznie sprzęt – informuje wykonawca. To m.in. dwie maszyny SP1500 Wirtgen, których całkowita masa to 72 i 60 ton, które tworzą zespół do ekonomicznego układania betonu. Szerokość maksymalna ramion maszyny SP1500 to 15,25 m. SP1500 jednocześnie może ułożyć warstwę nawierzchni o grubości 40 cm. Według wykonawcy, na rynku polskim działa tylko kilka firm dysponujących podobnymi rozkładarkami do układania nawierzchni betonowej w układzie dwuwarstwowym.



Tylko do końca grudnia konsorcjum wykonawcze ułożyło pond 4 tys. m2 (szer. 10 m) betonu C 35/45, oraz ponad 1,1 tys. ton m3 betonu C 35/45.

Na kontrakcie wykorzystywane jest także urządzenie do pielęgnacji betonu TCM 180 o szerokości roboczej 18 m i wadze ok. 18 ton.

Omawiane zadanie jest fragmentem rozbudowy drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Wyszków – granica województwa podlaskiego. 16-kilometrowy fragment węzeł Poręba – obwodnica Ostrowi realizowany przez konsorcjum Porr i Unibep powstaje kosztem blisko 404,5 mln zł. Jego finał przewidziany jest na lipiec 2018 roku.


źródło: GDDKiA 
Przyszła droga ekspresowa nr 8 pomiędzy Wyszkowem a granicą województw mazowieckiego i podlaskiego (w sumie 38,5 km) będzie biegła na przeważającym odcinku po śladzie obecnej drogi krajowej. Będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony