Partnerzy serwisu:

Porr ma kontrakt za ponad pół miliarda. Zbuduje S19

inf. pras. 12.03.2021

Porr ma kontrakt za ponad pół miliarda. Zbuduje S19
fot. GDDKiA
W piątek zawarta została umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 między Kuźnicą przy granicy z Białorusią i Sokółką. Kontrakt wart 526,22 mln zł zrealizuje Porr. Wybrano ofertę z drugiego miejsca pod względem ceny.
– Już piąty z dziesięciu przetargów ogłoszonych w ubiegłym roku na podlaskie odcinki S19, finalizujemy podpisaniem umowy z wykonawcą. Kolejne umowy jeszcze w tym roku – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Tym samym w woj. podlaskim jest już w realizacji 56,76 km drogi ekspresowej S19 oraz 5,25 km dwujezdniowej DK-19 i 13,68 km jednojezdniowej DK-65.

Wartość umowy na odcinek Kuźnica – Sokółka to 526,22 mln zł. Za tę kwotę, wykonawca wybuduje 15,8 km dwujezdniowej od Kuźnicy do Sokółki. Początkowe 5,25 km będzie miało standard drogi klasy GP, a na dalszych 10,5 km nowej trasy będzie w standardzie drogi ekspresowej. Cała droga ma być przystosowana do ciężkiego ruchu o nośności 11,5 tony/oś.

Przy samym przejściu granicznym zaplanowano sześć pasów ruchu (dwa wjazdowe do kraju i cztery wyjazdowe). Na 600-metrowym odcinku drogi w pobliżu przejścia granicznego nawierzchnia zostanie wykonana z betonu cementowego, a na pozostałej części drogi rodzaj nawierzchni (beton cementowy czy nawierzchnia bitumiczna) wybierze wykonawca.

Na ekspresowej części inwestycji powstaną dwa węzły. Pierwszy to węzeł Kuźnica, gdzie istniejąca DK-19 będzie krzyżować się z drogą ekspresową S19. W rejonie tego węzła dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 19, na dojeździe do przejścia granicznego w Kuźnicy, zmieni swoje parametry techniczne z drogi klasy GP na drogę ekspresową (klasy S). Węzeł obsłuży relacje Kuźnica – Sokółka oraz Kuźnica – Białystok.

Drugi z węzłów – Sokółka Północ, połączy istniejącą drogę krajową nr 19 z drogą ekspresową S19 i obsłuży relację Kuźnica – Sokółka.

Zadanie będzie obejmować również budowę 12 obiektów inżynierskich, w tym mostu nad rzeką Łosośna oraz jednego wiaduktu kolejowego.

Przewidziano też budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP). Na kierunku wjazdowym do Polski, MOP Popławce, a na kierunku wyjazdowym będzie to MOP Wojnowce, gdzie funkcjonować będzie System Buforowania Pojazdów Ciężarowych i Osobowych (SBPCiO). Na tym MOP-ie przewidziano aż 827 stanowisk postojowych dla samochodów ciężarowych, m.in. 10 dla autobusów oraz 210 stanowisk dla aut osobowych, umożliwiając oczekiwanie na odprawę graniczną.

Cała inwestycja ma być zrealizowana w systemie Projektuj i buduj. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a w konsekwencji rozpoczęcie prac przewidziane jest na III kw. 2022 r. Inwestycja powinna być gotowa pod koniec 2024 roku.

W przetargu ogłoszonym 7 września ubiegłego roku wpłynęło siedem ofert. Ostatecznie za najkorzystniejszą została uznana druga pod względem ceny oferta firmy PORR. Natomiast najtańsza oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Iintercor z Zawiercia (448,95 mln zł) oraz najdroższa konsorcjum firm Unibep i Budrex (589,09 mln zł), zostały odrzucone. Wykonawcy, na pisemne wezwanie ze strony GDDKiA, nie udzielili w wyznaczonym terminie wyjaśnień, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony