Partner serwisu

Port Gdynia otworzy się dla większych statków

ep. 19.07.2022

Port Gdynia otworzy się dla większych statków
fot. Port Gdynia
Rozpoczyna się ważna inwestycja w Porcie Gdynia. Chodzi o przebudowę akwenów wewnętrznych do głębokości 16 m. Dzięki temu do portu będą mogły zawijać największe na Bałtyku statki.
To kolejny – domykający – etap wieloletnich inwestycji realizowanych w gdyńskim porcie. Wcześniej zmodernizowano już m.in. nabrzeża.

– Podstawowym celem realizacji tego projektu jest umożliwienie zawijania do portu największych na Bałtyku statków. Realizacja projektu przyczyni się do pełniejszego wykorzystania potencjału portu, wzrostu poziomu przeładunków w terminalach, a tym samym zwiększy konkurencyjność Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego – mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, cytowany w komunikacie.

Wykonawcą tej inwestycji będzie belgijska firma JanDeNul. Umowa już jest podpisana. Dotyczy robót czerpalnych, zasypowych i pokrewnych. Ma być zrealizowana w ciągu 16 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. – Dołożymy wszystkich starań, aby ten duży i ważny projekt infrastruktury morskiej zakończył się sukcesem – mówi reprezentujący wykonawcę Kurt Levrau – Area Manager Europe.

Realizacja zadania umożliwi obsługę jednostek pływających o długości do 400 m, co powinno się przełożyć na zwiększenie przeładunków w Porcie Gdynia, zarówno w zakresie kontenerów, jak i towarów masowych i drobnicy.

W ubiegłych latach w Porcie Gdynia zostały przebudowane nabrzeża Norweskie, Słowackiego oraz Włoskiego, wykonano także skrócenie Północnej Ostrogi Pilotowej, a obecnie realizowana jest Przebudowa Ostrogi Pilotowej oraz Nabrzeża Portowego. Ich celem było wykonanie robót czerpalnych na całej długości Kanału Portowego, od Wejścia Głównego do Nabrzeża Puckiego, do docelowej głębokości 16 m. W niezbędnym zakresie pogłębione zostaną również Baseny III, IV oraz V. Jak informuje Zarząd Portu, w ramach prac zostaną również wykonane umocnienia dna przy Nabrzeżach Szwedzkim, Bułgarskim/Puckim oraz nad rurociągami paliwowymi zlokalizowanymi w dnie w rejonie Awanportu. Przełożone zostaną kable teletechniczne przebiegające pod dnem Kanału Portowego na teren Marynarki Wojennej.

W ramach prac wyczerpane zostanie ca. 4 mln m3 urobku, który zdeponowany zostanie na klapowisku morskim. To ilość, która umożliwiłaby zasypanie 1 600 pełnowymiarowych basenów olimpijskich.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony