Partnerzy serwisu:

Port Gdynia powiększa zaplecze logistyczne

inf. pras. 10.09.2020

Port Gdynia powiększa zaplecze logistyczne
fot. NDI
Port Gdynia zyska nowe place manewrowo-składowe na terenie Centrum Logistycznego. Obszar o łącznej powierzchni ponad 17 hektarów posłuży do składowania kontenerów oraz elementów farm wiatrowych.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z konsorcjum sopockich spółek NDI na wykonanie robót związanych z Budową placów manewrowo-składowych na terenie Centrum Logistycznego w Porcie Gdynia.

Wzrost przeładunku portów morskich w coraz większym stopniu związany jest z potencjałem transportu intermodalnego, który w najbliższych latach stanie się priorytetową gałęzią przewozów towarów, zarówno w Polsce jak i w Europie.

Kompleksowy projekt koncepcyjnego zagospodarowania terenu Portu Zachodniego o powierzchni około 30 ha wraz z budową placów manewrowo-składowych na terenie około 20 ha, jest elementem Centrum Logistycznego, obejmującej również budowę terminalu intermodalnego.

Jeden z placów składowych stanie się zapleczem do obsługi elementów polskich, morskich farm wiatrowych.

– Chcielibyśmy, aby to właśnie w Porcie Gdynia kompletowane były zestawy farm wiatrowych, a następnie wywożone na koncesjonowane obszary morskie – komentuje Jacek Sadaj, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Inwestycje w tym rejonie Portu bezpośrednio wpisują się w Strategię Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) – dodaje.

– Rozwój inwestycji w polskich portach jest dziś niezwykle dynamiczny i bardzo się cieszę, że jako wywodząca się z regionu – sopocka spółka, możemy w tym procesie brać udział. W tej chwili kończymy rozbudowę infrastruktury drogowej w Porcie Gdańsk. Jednym z jej elementów był plac wykonywany metodą, która będzie miała zastosowanie także w Gdyni. Tu wykonamy dwa takie place składowe, których powierzchnia to aż 17 hektarów – Małgorzata Winiarek Gajewska Prezes NDI.

Wykonawca NDI sp. zoo i NDI SA na budowę mają 22 miesiące. Konsorcjum ma w tym czasie wykonać dwa place o nawierzchni betonowej wraz z uzbrojeniem podziemnym. W ramach budowy placu nr 1 przewidziane jest wykonanie odwodnienia liniowego oraz przebudowa i budowa uzbrojenia podziemnego i nadziemnego. Oznacza to także wykonanie sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, tzw. hydrantowej wraz ze zbiornikiem oraz przepompownią wody pożarowej.

W planach jest też realizacja sieci elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych, budowa dwóch trafostacji, otwartego zbiornika retencyjnego wraz z drogą dojazdów, a także pomostów obsługowych dla kontenerów chłodniczych. Podobny zakres prac dotyczy placu nr 2. Dodatkowo będzie tam trzeba wybudować drogę dojazdową od ul. Logistycznej i przepustu oraz drogę tymczasową od ul. Logistycznej w linii tzw. drogi technologicznej do wjazdu pożarowego na plac nr 2.

Koszt inwestycji jest przewidziany na blisko 90 milionów złotych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony