Partnerzy serwisu:

Port Gdynia. Zakończyła się przebudowa Nabrzeża Słowackiego

Magdalena Romanowska 14.07.2020

Port Gdynia. Zakończyła się przebudowa Nabrzeża Słowackiego
fot. GDDKiA
Zakończyła się przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia realizowana przez firmę Strabag. Rozbudowa i przebudowa nabrzeży to część Strategii Rozwoju Portu Gdynia, w której zawarta jest konieczność dostosowania infrastruktury portowej do obsługi największych statków zawijających na Bałtyk.
Jednym z realizowanych obecnie zadań inwestycyjnych jest pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia oraz związana z tym przebudowa nabrzeży. Zadanie to przyczyni się do poprawy warunków nawigacyjnych, stanu bezpieczeństwa budowli. Celem wykonywanych na dużą skalę prac jest umożliwienie zawijania do portu znacznie większych statków, o maksymalnej długości do 400 m, szerokości do 58 m i maksymalnym zanurzeniu do 15 m. Znaczące zwiększenie głębokości w Kanale Portowym wymusza przebudowę przyległych do Kanału nabrzeży: Nabrzeża Norweskiego (rozpoczęcie robót planowane jest na październik 2020), Nabrzeża Włoskiego (trwają prace odbiorowe) i właśnie Nabrzeża Słowackiego.

Na obecnym etapie realizacji inwestycji zakończona została przebudowa Nabrzeża Słowackiego. W latach 2017-2018 trwały prace projektowe realizowane przez firmę WUPROHYD Sp. z o.o. Wykonawcą zadania była wyłoniona w procedurze przetargowej firma STRABAG Sp. z o.o. 25 czerwca br. podpisano protokół odbioru końcowego przeprowadzonych robót. Celem przebudowy Nabrzeża Słowackiego było dostosowanie jego konstrukcji do głębokości technicznej 16,0 m, w związku z planowanym pogłębieniem akwenów wewnętrznych Portu Gdynia bezpośrednio przy tym nabrzeżu. Przebudowa polegała na wykonaniu na całej jego długości (ok. 186 m) nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej ścianki szczelnej. Została ona zwieńczona nowym oczepem żelbetowym.

Nabrzeże zostało wyposażone w urządzenia odbojowe, polery cumownicze i drabinki wyjściowe. Jednocześnie, w celu dostosowania Nabrzeża Słowackiego do planowanej przebudowy Nabrzeża Węgierskiego, w ramach umowy dodatkowej dokonano skrócenia narożnika pomiędzy tymi nabrzeżami. W tym celu wykonano rozbiórkę połowy istniejącej skrzyni narożnej, a następnie pozostałą konstrukcję zabudowano ścianką szczelną i zwieńczono nowym oczepem żelbetowym. Przebudowa Nabrzeża Słowackiego jest elementem dofinansowanego ze środków unijnych projektu inwestycyjnego pn.: „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony