Partnerzy serwisu:

Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]

Leonard Dolecki 25.02.2018

arrow
arrow
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
fot. Leonard Dolecki
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Port Gdynia ze sprecyzowanym planem rozwoju [ZDJĘCIA]
Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) realizuje plan Port Gdynia 2030. Opiera się on na trzech głównych filarach rozwoju. Podstawowymi założeniami są: budowa portu zewnętrznego, budowa doliny logistycznej oraz poprawa dostępności lądowej do portu.
Port Zewnętrzny

Port Gdynia wykorzystał już większość dostępnego miejsca i potrzebuje nowych terenów inwestycyjnych. Rozwiązaniem tego problemu ma być budowa sztucznego nabrzeża, na którym powstać miałby głębokowodny terminal kontenerowy, który będzie w stanie obsługiwać największe statki na świecie.

Jak podaje ZMPG – projekt otrzymał „zielone światło” od polskiego rządu. Inwestycja ma być prowadzona w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Oznacza to jednak, że jego realizacja zależy również od tego czy pojawią się inwestorzy. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami. Możliwe, że w przedsięwzięcie zaangażują się terminale, które obecnie działają w Gdyni czyli BCT i GCT.

Dolina Logistyczna

Drugim flagowym projektem portu jest budowa centrum logistycznego w gminie Kossakowo. Inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe portu i pozwolić na przyśpieszenie obrotu ładunków.

Dostęp od strony lądu

Najważniejszym projektem w zakresie dostępności Portu Gdynia od strony lądowej jest budowa Drogi Czerwonej. Trasa ma mieć długość około 7 km. Projekt jej budowy podzielony jest na dwa etapy. Pierwszy obejmuje ok. 3,5-kilometrowy odcinek od węzła Gdynia Północ (w rejonie ul. Puckiej) do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Drugi natomiast ma być przedłużeniem tego odcinka o kolejne 3,5 km do ronda Karlskrona, gdzie powstaje nowy terminal promowy. Szacunkowe koszty budowy Drogi Czerwonej to obecnie około 700-800 mln zł.

Drugą sprawą w kwestii dostępności lądowej Portu Gdynia jest kolej. Tu liczy się zaangażowanie zarówno ze strony portu jak i rządu. – Realizowany jest program poprawy kolejowej dostępności Portu Gdynia. Ważną informacją w związku z tym jest to, że rozbudowa zostanie linia kolejowa nr 201 i 203 w kierunku Bydgoszczy – zaznaczył wiceminister infrastruktury Kazimierz Smoliński.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Port Gdynia
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony