Partnerzy serwisu:

Port Szczecin. Przy Kanale Dębickiego trwają obciążenia na Wybrzeżu Czeskim

Magdalena Romanowska 02.04.2021

Na budowie w rejonie Kanału Dębickiego w Szczecinie praca wre. Jak poinformowałW Port Szczecin, na nabrzeżach Czeskim i Słowackim rozpoczęło się zagłębianie gigantycznych stalowych rur, które wzmocnią przebudowywane nabrzeża. Prace w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” prowadzi sopocka grupa NDI.
W Porcie Szczecin trwają prace związane z na poprawą dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego. Umowa na realizację inwestycji została podpisana w październiku 2020 r. między Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz konsorcjum firm NDI oraz NDI Sopot. Niedawno prace weszły na etap wprowadzania obciążeń na dnie nabrzeża Czeskiego.

Pierwsze stalowe rury o długości 21 metrów i przekroju fi 914 (0.914 m) zostały już osadzone w dnie na nabrzeżu Czeskim. To właśnie na nich zostanie posadowione nowo budowane nabrzeże. Łączna długość przebudowywanego nabrzeża Czeskiego i Słowackiego wynosi nieco ponad 1000 mb.

Docelowo zostanie zamontowanych aż 9600 ton rur o przekroju fi 914 i 813. Każda z nich ma długość od 18 do 21 metrów. Prace na nabrzeżach Czeskim i Słowackim toczą się od jesieni ubiegłego roku. Oba nabrzeża zostaną rozebrane i ponownie wybudowane. Aktualnie trwa rozbiórka nabrzeża Czeskiego wraz z rampą ro-ro. Po drugiej stronie Kanału Dębickiego została wykonana także droga technologiczna, wraz z placami składowymi wzdłuż nabrzeża Norweskiego i Duńskiego.

W najbliższym czasie na nabrzeżu Czeskim rozpoczną się roboty branżowe, a także roboty przygotowujące pola odkładu na wyspie Ostrów Mileński.

Wykonawca firma NDI, w ramach tej inwestycji przebuduje m.in. około 1000 metrów nabrzeży Czeskiego i Słowackiego, wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na bezpośrednim zapleczu nabrzeży i przystosowanie ich do głębokości technicznej 12,5 m. Wykonawca wybuduje także ponad 1080 metrów zupełnie nowych nabrzeży Norweskiego i Duńskiego. W ramach projektu poszerzony zostanie także Kanał Dębicki do szerokości 200 m (obecnie 120 m), poprzez wybranie mas ziemnych na całym odcinku zachodniego brzegu Ostrowa Grabowskiego oraz pogłębienie basenu do głębokości technicznej 12,5 m. NDI wykonuje także budowę umocnienia dna z tzw. materaca betonowego, który zabezpieczy nabrzeża przed ruchem śrub okrętowych statków. Wykonane zostanie również pole odkładu urobku, które posłuży do składowania urobku wydobytego podczas robót czerpalnych, a do zagospodarowania będzie ok. 1,5 mln m3.

Projekt „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt prac to 343,1 mln złotych. Inwestorem projektu jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA , wykonawcą sopocka firma NDI, a nadzór nad projektem pełni SWECO.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony