Partnerzy serwisu:

Port Szczecin ze wzrostem przeładunków w I półroczu 2017 roku

Leonard Dolecki 24.07.2017

Port Szczecin ze wzrostem przeładunków w I półroczu 2017 roku
fot. Port Szczecin
Ponad 12,5 mln ton – tyle towaru obsłużono w Portach Szczecin i Świnoujście w ciągu I półrocza 2017 roku. – To o 7% więcej niż w analogicznym czasie roku ubiegłego – podaje Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Zespołu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście.
Największe, dwucyfrowe wzrosty, notują przeładunki rudy i ropy. Więcej jest także kontenerów, drobnicy oraz towarów z grupy inne masowe.

W związku z większą produkcją stali w Polsce i Czechach rosną przeładunki rudy. Tej było o 43,8% więcej. Znakomity wynik mają także półroczne przeładunki ropy – wzrost o 89,8%. Wpływ na to miały dostawy paliwa LNG oraz większe przeładunki oleju napędowego. Dalsze wzrosty notują towary w grupie inne masowe – wzrost o 0,5%. Więcej obsłużono drobnicy – wzrost o 2,7%. Kontenery półroczny wynik zamknęły wartością lepszą o 7,3%, czyli 42 925 TEU.

Mimo świetnego ogólnego wyniku nadal pojawiają się spadki w niektórych sektorach. Mowa o takich grupach towarowych jak węgiel (–32,5%) i zboża (–15,8%).

– Wedle prognoz zarządu portu, druga połowa roku powinna przynieść dalsze wzrosty przeładowywanych towarów. Spółka przewiduje, że ten rok zamknie wynikiem przekraczającym 25 mln ton obsłużonych towarów. Bilans za ubiegły 2016 rok był także dodatni. Porty obsłużyły o 4,1 proc więcej ładunków aniżeli w 2015 roku zamykając rok wartością przekraczającą 24 mln ton obsłużonych towarów – informuje Monika Woźniak-Lewandowska.

Obecnie największy udział w przewozie towarów do/z portu maja samochody wynosi on 61%. Na drugim miejscu jest kolej, która obsługuje 34% towarów w Szczecinie i Świnoujściu. Niewielki udział, równy 5%, ma żegluga śródlądowa.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Port Szczecin-Świnoujście
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony