Partner serwisu

Postępują prace na kontrakcie Budimeksu między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską

ep. 23.03.2022

Postępują prace na kontrakcie Budimeksu między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską
fot. Budimex
Obecnie na budowie prowadzonej w ramach drugiego etapu tworzenia drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską pracują 22 jednostki pływające. Prowadzone są m.in. roboty hydrotechniczne, wykonywane są też pale pod przyczółki mostu w Nowakowie. Ten etap prac realizuje Budimex.
Wykonawca realizuje obecnie roboty hydrotechniczne, takie jak: pogrążanie ścianki szczelnej, roboty rozbiórkowe istniejących umocnień wraz z robotami podczyszczeniowymi, czy roboty mikropalowe. Trwają również roboty żelbetowe w ramach przyczółków mostu i umocnienia brzegu.

– Wykonujemy szereg prac na drugim etapie budowy Kanału Mierzei Wiślanej, m.in. roboty związane z budową nowego mostu w Nowakowie. Są to działania obejmujące instalację kleszczy na ściance szczelnej oraz przygotowywanie platform pod wzmocnienie podłoża, a także wykonanie pali CFA pod przyczółki mostowe. Zrealizowano większość robót branżowych. – mówi Bartosz Michalski, kierownik budowy Budimex.

Jak poinformował wykonawca, na budowie znajdują się 22 jednostki pływające – pontony obsługiwane pchaczami. Pogrążonych zostanie ponad 9,5 tys. sztuk grodzic oraz wykonanych ponad 4,5 tys. mikropali, o łącznej długości ponad 163 km.

Umowa na realizację drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską została podpisana w kwietniu 20201 r. Prace zlecono firmie Budimex.

W tym etapie do wykonania są prace związane z obudową brzegów rzeki Elbląg na odcinku 10,4 km. Wykonane zostaną także przystanie niskie ułatwiające dostęp do rzeki. Istotną częścią tej części prac będzie także budowa mostu w Nowakowie wraz z przebudową drogi powiatowej prowadzącej do tego mostu. Obecnie na północ od powstającego mostu funkcjonuje most pontonowy.

Nowy most będzie miał 104,3 m długości i rozpiętość przęseł 2 x 51,5 m.

Prace prowadzone w ramach drugiego etapu będą kosztowały ponad 574 mln zł i maja być wykonane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy.

Obecnie trwają także prace przy pierwszym etapie prac związanych z tzw. przekopem Mierzei. W przyszłości będzie realizowany jeszcze trzeci etap prac polegający na pogłębieniu rzeki Elbląg.

Nowa droga wodna ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów, szerokości do 20 metrów szerokości i zanurzeniu 4,5 m.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Budimex
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony