Partnerzy serwisu:

Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie

Redakcja 15.09.2019

arrow
arrow
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
fot. GDDKiA
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Postępy w budowie S1 Pyrzowice – Podwarpie
Pod koniec ubiegłego roku została podpisana umowa na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie. Docelowo droga ekspresowa S1 ma prowadzić od Pyrzowic do Zwardonia. Remontowany obecnie odcinek liczy blisko 10 km i jego koszt wynosi około 122 mln złotych. Jak idą prace?
Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad prace na trasie będącej jednocześnie VI europejskim korytarzem transportowym przebiegają zgodnie z planem.

Wykonywane są wykopy w gruntach nieskalistych i skalistych, nasypy z materiału pozyskanego z wykopu, również z uszlachetnieniem gruntu. W dalszym ciągu trwa rozbiórka: nawierzchni z kruszywa, umocnień dna rowu korytkami muldowymi, osłon przeciwrumoszowych na skarpach wykopu. Kontynuowane jest zbrojenie nasypu geosyntetykiem w postaci 3 typów materaców (A, B, C).

Zaawansowane są również roboty mostowe. Wykonano już wykop pod fundament przyczółka wiaduktu nad drogą krajową 78. Zakończono próbne obciążenie pali na wiadukcie nad drogą powiatową S4746 Przeczyce-Mrowieniec – ul. 21 stycznia w Przeczycach. Wykonano również pale fundamentowe na moście nad rzeką Przemszą. Jednocześnie na pozostałych obiektach trwają prace zbrojarskie, wykonywane są ścianki szczelne i palisady. Wykonawca przygotowuje się również do przeprowadzenia próbnego obciążenia pali na kolejnych obiektach.

W robotach branżowych na ukończeniu są przewierty, kontynuowana jest budowa kanalizacji deszczowej oraz kanału hydrotechnicznego.

Budowa ma potrwać do 2022 roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony