Potrzebna decyzja środowiskowa dla poszerzenia A1. Rusza nowy przetarg

Fot. Google Maps
Autostrada A1 między węzłami Toruń Południe i Włocławek Północ ma być rozbudowana o dodatkowe pasy ruchu. GDDKiA szuka wykonawcy, który opracuje materiały do decyzji środowiskowej dla tego zadania. Pierwszy przetarg się nie udał.
Postępowanie prowadzi GDDKiA Bydgoszcz. W ramach inwestycji, dla której potrzeba jest dokumentacja środowiskowa, droga ma być poszerzona przy wykorzystaniu rezerwy terenu w pasie dzielącym. To po wewnętrznej stronie każdej jezdni powstać mają dodatkowe pasy ruchu. Autostrada na terenie powiatów toruńskiego, aleksandrowskiego i włocławskiego ma tym samym zyskać przekrój 2 x 3.
GDDKiA chce najpierw zlecić opracowanie materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Pierwszy przetarg w tej sprawie ogłoszono jesienią, ale ostatecznie został on unieważniony. Wpłynęła tylko jedna oferta wyceniona na kwotę ponad dwukrotnie przewyższającą budżet inwestora (oferta miała wartość 5,466 mln zł, a kwota GDDKiA to 2,415 mln zł).
W nowym przetargu oferty poznamy na początku lutego.
Poszerzenie autostrady planowane jest m.in. z uwagi na prognozowany wzrost ruchu spowodowany przejęciem części pojazdów z drogi S10 relacji Szczecin – Warszawa, w związku z planowana budową S10 od węzła Włocławek Północ na A1 do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (A50/S50) oraz budową S10 z Bydgoszczy do Torunia.
W ramach zamówienia określony ma zostać zakres inwestycji, rozwiązania geometryczne drogi i konstrukcji dodatkowego pasa. Oszacowane zostaną także koszty kluczowych elementów przedsięwzięcia.
GDDKiA chce najpierw zlecić opracowanie materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Pierwszy przetarg w tej sprawie ogłoszono jesienią, ale ostatecznie został on unieważniony. Wpłynęła tylko jedna oferta wyceniona na kwotę ponad dwukrotnie przewyższającą budżet inwestora (oferta miała wartość 5,466 mln zł, a kwota GDDKiA to 2,415 mln zł).
W nowym przetargu oferty poznamy na początku lutego.
Poszerzenie autostrady planowane jest m.in. z uwagi na prognozowany wzrost ruchu spowodowany przejęciem części pojazdów z drogi S10 relacji Szczecin – Warszawa, w związku z planowana budową S10 od węzła Włocławek Północ na A1 do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (A50/S50) oraz budową S10 z Bydgoszczy do Torunia.
W ramach zamówienia określony ma zostać zakres inwestycji, rozwiązania geometryczne drogi i konstrukcji dodatkowego pasa. Oszacowane zostaną także koszty kluczowych elementów przedsięwzięcia.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |