Partnerzy serwisu:

S1 do Pyrzowic w końcu będzie dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 26.11.2018

S1 do Pyrzowic w końcu będzie dwujezdniowa
fot. Google Street View
Podpisano umowę na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie. Drogę wybuduje konsorcjum na czele z firmą Rubau Polska. Kontrakt jest wart niespełna 122 mln zł.
Inwestycja, o której mowa dotyczy budowy drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I węzeł Pyrzowice – węzeł Lotnisko).



Wyświetl większą mapę

W ramach zadania objętego kontraktem wykonawca wybuduje jedną jezdnię drogi ekspresowej z pasem awaryjnym na odcinku 9,7 km. Powstanie także sześć obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (5 wiaduktów i most) oraz urządzenia ochrony środowiska. Do przebudowy pójdzie także istniejąca infrastruktura. Na węźle Mierzęcice dobudowane będą pasy włączeń i wyłączeń, a istniejące odcinki łącznic dostosowane do nowej jezdni. przebudowane zostaną drogi dojazdowe, system odwodnienia drogi i kanalizacja deszczowa. Zainstalowane będą bariery ochronne oraz ekrany akustyczne.

Wykonawcę udało się wyłonić w drugim postępowaniu. Przetarg na ten odcinek za pierwszym razem został unieważniony, nie znalazł się bowiem żaden chętny, by go realizować.

Przypomnijmy, oferty w pierwszym przetargu zostały otwarte w marcu 2017 roku. W lipcu wskazano najkorzystniejszą ofertę, wskazując Mostostal Warszawa. Oferta tej firm była warta wartości 76,8 mln zł, co stanowił mniej niż 50 proc. wyceny zamawiającego wynoszącego wówczas 161,255 mln zł. Nie dziwi więc, wiedząc jak zmieniała się sytuacja na rynku, ze wykonawca nie zdecydował się na zawarcie kontraktu.

W tej sytuacji GDDKiA zwróciła się do pozostałych oferentów, ale żaden z nich nie podjął się zadania. Trzeba dodać, że wszystkie oferty zostały wycenione znacznie poniżej budżetu inwestora, a tylko trzy spośród 16 przekraczały 100 mln zł (najdroższa była warta niespełna 118 mln zł).

GDDKiA przetarg unieważniła i ogłosiła nowy. W drugim podejściu wpłynęło również 16 ofert. Wszystkie zmieściły się w planowanym budżecie wycenionym na 158 mln zł. Tym razem jednak najtańsza z ofert była warta ok. 107 mln zł. Ta oferta została wykluczona po odwołaniu do Krajowej Izby Odwoławczej. Wybrany został wykonawca z drugiego miejsca pod względem ceny.

Droga powinna być gotowa za 20 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, co oznacza, że prawdopodobnie pojedziemy nią w 2021 roku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony