Partner serwisu

Poznań. Jest przetarg na remont mostu Chrobrego

Magdalena Romanowska 09.11.2020

Poznań. Jest przetarg na remont mostu Chrobrego
fot. PIM
Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na projekt przebudowy mostu Chrobrego. Powstała w latach 60. XX w jest w złym stanie – nieszczelna jest izolacja pod chodnikami, uszkodzenia korozyjne mogą przyszłości powodować obniżanie nośności obiektu. Na wykonanie projektu wykonawca będzie miał 910 dni od podpisania umowy.
Most Chrobrego w Poznaniu powstał w latach 60. XX w. W 1989 r. przeszedł gruntowny remont. Jak informują Poznańskie inwestycje miejskie, nieszczelna jest izolacja pod chodnikami, nie ma prawidłowego odwodnienia, widoczne są uszkodzenia spowodowane przez korozję i nieszczelności w dylatacji. Występujące przecieki oraz uszkodzenia korozyjne mogą w krótkim okresie wpłynąć na obniżenie nośności obiektu. W zdecydowanie w gorszym stanie jest most północny.

Stara przeprawa zostanie w związku z tym rozebrana, a w jej miejsce, na podstawie przygotowanego projektu, zbudowana będzie nowa. W ramach rozbudowy mostu Chrobrego w powstaną trzy niezależne konstrukcje przęseł pod każdą z jezdni i torowisko tramwajowe. Wykonawca projektu będzie musiał również zaprojektować most tymczasowy po stronie południowej.

W zakres zadania wchodzi również projekt przebudowy przejścia podziemnego dla pieszych na Ostrowie Tumskim, przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Ostrów Tumski i ul. Wieżową, oraz rozbudowę ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego (od ul. Chwaliszewo do ul. Zagórze) oraz skrzyżowań z ul. Chwaliszewo, ul. Panny Marii i ul. Wieżową.

Oferty w przetargu na zaprojektowanie budowy mostu Chrobrego można składać do 3 grudnia 2020 r. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty będą doświadczenie (30 proc.), jakość (10 proc.) oraz cena (60 proc.).

W bieżącym roku PIM sfinalizowały przebudowę innej ważnej przeprawy – mostu Lecha. Wykonawcą było konsorcjum spółek MOST z Sopotu oraz KSH ze Śremu. Oferta złożona przez te firmy wyniosła 53 mln złotych. Projekt był współfinansowany ze środków Miasta Poznania i z dotacji Unii Europejskiej.

W wyniku przebudowy powstał most o długości około 236 metrów. Dostosowany został nie tylko do większych obciążeń, ale również wyposażony w trzy pasy jezdni o szerokości 3,5 metra każdy. Pojawiły się również ścieżka rowerowa o szerokości 2 m oraz chodnik o szerokości 1,5 metra. Do budowy zostało zużyte około 7 tys. m3 betonu i 2,5 tys. ton stali.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Obiekty inżynierskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony