Partnerzy serwisu:

Prezes CEMEX Polska: Technologia betonowa korzystna zarówno dla autostrad jak i dróg lokalnych

Elżbieta Pałys 12.05.2016

Prezes CEMEX Polska: Technologia betonowa korzystna zarówno dla autostrad jak i  dróg lokalnych
fot. CEMEX Polska
Badania potwierdziły to, o czym jako inżynierowie wiedzieliśmy od dawna – budowa dróg betonowych się opłaca – mówi Marcelo Catala, prezes CEMEX Polska. Jego zdaniem, są wszelkie powody, by udział dróg betonowych w sieci drogowej był większy, zarówno w przypadku autostrad jak i dróg lokalnych.
Niedawno zaprezentowane badania przeprowadzone na Politechnice Wrocławskiej pod kierunkiem prof. Antoniego Szydły pokazują, że nawierzchnie betonowe są o około 30% tańsze już na etapie wykonania, a po trzydziestu latach eksploatacji oszczędności mogą sięgnąć nawet 50% w stosunku do technologii asfaltowej. – Wyniki tych badań nie są dla nas zaskoczeniem – mówi Marcelo Catala. – To tylko potwierdzenie faktów, które jako inżynierowie znaliśmy od dawna – dodaje.

Prezes CEMEX Polska zaznacza, że drogi w technologii betonowej mają stanowić tylko ¼ głównych tras krajowych, które będą budowane w najbliższych latach. – To niedużo – mówi. –Jestem głęboko przekonany, że udział dróg betonowych powinien być większy.

Marcelo Catala podkreśla, że obecnie skupiamy się przede wszystkim na budowie sieci najważniejszych dróg ekspresowych i autostrad swoistego szkieletu głównego systemu logistycznego, na które otrzymamy dofinansowanie z Unii Europejskiej. Musimy jednak pamiętać, że większość tras w Polsce to drogi lokalne. – Nawierzchnie betonowe także i dla tych dróg są najlepszym w tym najtrwalszym i najtańszym rozwiązaniem – mówi Prezes Catala. – Spotykamy się z samorządowcami i obserwujemy coraz większe zainteresowanie tą technologią. Władze lokalne coraz częściej przekonują się, że warto inwestować w trwałe rozwiązania, takie jak drogi betonowe.

To, na co zwraca uwagę prezes CEMEX Polska, to aspekt pozytywnej „rywalizacji” między dwiema technologiami – betonową i asfaltową. Konkurencja jest katalizatorem innowacji i dla każdego projektu powinna być wybierana najbardziej odpowiednia technologia – stwierdza M. Catala. – Tak czy inaczej, jestem pewien, że technologia betonowa jest lepszym rozwiązaniem – na pewno bezpieczniejszym, trwalszym, bardziej zrównoważonym i bardziej ekonomicznym –- tak dla autostrad jak i dróg lokalnych, i dlatego powinna być preferowanym wyborem przy budowaniu lepszej przyszłości dla Polski.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
CEMEX Polska
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony