Partnerzy serwisu:

Prezydent Szczecina zadowolony z elektrycznego auta

Przemysław Farsewicz 04.08.2019

Prezydent Szczecina zadowolony z elektrycznego auta
fot. UM Szczecin
Od kwietnia na służbie w szczecińskich urzędach i jednostkach miejskich jest już dwanaście elektrycznych aut. Jedno z nich służy prezydentowi miasta. Mimo że minęło dopiero kilka miesięcy, to już płynął pozytywne głosy z użytkowania pojazdów. Na razie nie wiadomo czy są oszczędności ekonomiczne, ale te zdają się być mało istotne, gdy mowa jest o ochronie środowiska.
Od 2017 roku Szczecin wdraża Programu Elektromobilności miasta. Zaczęło się od zakupu ośmiu pojazdów z napędem elektrycznym, które powierzono w użytkowanie miejskim jednostkom, jak ZDiTM, Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii, Domu Pomocy Społecznej czy Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego.

W tym roku w kwietniu zakupiono kolejne samochody. Na cztery auta elektryczne pozyskano 50 proc. dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Koszt ich zakupu to 543 826,00 zł, z czego dofinansowanie wyniosło 250 000,00 zł. Dzięki dofinansowaniu udało się zakupić auta w cenie pojazdów z napędem konwencjonalnym, ale spełniające wysokie wymagania w zakresie ochrony środowiska. Kupiono wówczas Nissana Leaf i Renaulta Zoe

Jeden z pojazdów trafił na służbę do prezydenta Tomasza Krzystka. – Pan prezydent bardzo sobie chwali podróże po mieście elektrycznym samochodem. Jest to małe, kompaktowe auto, które w warunkach miejskich w zupełności wystarczy – komentuje Łukasz Kolasa, rzecznik prasowy prezydenta Szczecina.

Samochód jest ładowany albo na parkingu urzędu miasta, albo w domu prezydenta. – Jeśli chodzi o realny, maksymalny dystans pokonywany przez pana prezydenta to oscyluje on w granicach 200 km. Z przyczyn praktycznych unika się pełnego rozładowania baterii, tak by w sposób bezpieczny poruszać się po mieście – zaznacza rzecznik. Jak dodaje pozostałe auta są ładowane w jednostkach miejskich do których należą, jak np. w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego.

Trudno na razie mówić o oszczędnościach, ze względu na krótki czas użytkowania auta. – By wyliczyć konkretne oszczędności i czy w ogóle one występują, musi upłynąć trochę czasu. W tym przypadku nie o oszczędność jednak chodzi, a o priorytet jakim jest ekologiczne miasto – zaznacza Kolasa.

Zakup nowych aut sprawił, że miasto dysponuje obecnie flotą 12 samochodów elektrycznych – największą wśród jednostek samorządowych w Polsce. Dokonany zakup pozwolił Szczecinowi zrealizować z 8 miesięcznym wyprzedzeniem obowiązek określony w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Przypomnijmy, że według przepisów udział pojazdów elektrycznych we flocie użytkowanych pojazdów musi od 1 stycznia 2020 r. przekroczyć 10 proc.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Elektromobilność
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony