Partnerzy serwisu:

Projektowana jest trasa Lubin – Ścinawa na DK-36

Magdalena Romanowska 04.05.2020

arrow
arrow
Projektowana jest trasa Lubin – Ścinawa na DK-36
fot. Google Maps
Projektowana jest trasa Lubin – Ścinawa na DK-36
Projektowana jest trasa Lubin – Ścinawa na DK-36
Droga krajowa nr 36 biegnie przez miejscowości Lisowice, Lubin, Ścinawa, Wąsocz, Rawicz, Miejska Górka, Kobylin, Krotoszyn. Obecnie trwa projektowanie przebudowy odcinka Lubin – Ścinawa. Projektem zajmuje się Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem, a wartość prac dokumentacyjnych wyniosła 1,3 mln zł. Odcinek ma ponad 13 km długości, a jego projektowanie ma zakończyć się w II kwartale 2021 roku.
W ramach zadania wykonawca zrealizuje dokumentację projektową, m.in. projekt budowlany, projekt wykonawczy, dokumentację przetargową dla odcinka drogi krajowej nr 36 Lubin − Ścinawa od około km 16,8 (m. Lubin – skrzyżowanie z DK-3 od sygnalizacji świetlnej w kierunku m. Rawicz (ale bez przebudowy całego skrzyżowania) do około km 27,9 oraz od około km 28,9 do około km 30,9 (skrzyżowanie z obejściem Ścinawy przed przejazdem kolejowym w m. Ścinawa) o łącznej długości około 13,1 km. Odcinek znajdujący się w miejscowości Turów od około km 27,9 do około km 28,9 nie jest objęty opracowaniem. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa dolnośląskiego w powiecie lubińskim na terenie gmin Lubin i Ścinawa. 

Projektant wykonał już m.in.: opracowania wstępne w postaci mapy do celów projektowych, analizę i prognozę ruchu; materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, na podstawie których Wójt Gminy Lubin w dniu 6.02.2020 r. wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach; materiały do decyzji o pozwoleniu wodnoprawnym, które w lutym 2020 r. zostały złożone w celu procedowania sprawy; dokumentację geologiczno-inżynierską, która jest procedowana przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Projektant jest w trakcie końcowych prac nad Projektami Budowlanymi wymaganych branż.

W najbliższych miesiącach planowane jest uzyskanie decyzji wodnoprawnej oraz uzyskanie decyzji zatwierdzającej dokumentację geologiczną. Następnie przygotowane zostaną dokumenty do złożenia wniosku ZRID ( zgoda na realizację inwestycji drogowej).

Zakres planowanej inwestycji obejmować będzie m.in. rozbudowę drogi DK-36 do klasy GP (w tym przebudowę skrzyżowań), dostosowanie DK-36 do wymaganej szerokości i nośności 115 kN/oś, budowę i przebudowę chodników, budowę kanału technologicznego, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego wraz z niezbędnymi urządzeniami BRD, budowę zatok autobusowych wraz z peronami i chodnikami, przebudowa mostu drogowego, budowę/przebudowę oświetlenia.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony