Partnerzy serwisu:

Przebudowa Al. Wojska Polskiego w Częstochowie najtaniej za 140 mln zł

Leonard Dolecki 27.06.2017

Przebudowa Al. Wojska Polskiego w Częstochowie najtaniej za 140 mln zł
fot. MZDiT Częstochowa
Otwarte zostały oferty w przetargu na przebudowę Alei Wojska Polskiego, w ciągu drogi krajowej nr 1 w Częstochowie. Postępowanie jest prowadzone w systemie „zaprojektuj i zbuduj”. Najtańsza propozycja pochodzi od firmy Banimex i opiewa na ok. 140 mln zł. Projekt jest dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
W przetargu, ogłoszonym przez Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie, na przebudowę Al. Wojska Polskiego, najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex. Opiewa ona na 139,854 mln zł. Ten oferent zaproponował wykonanie robót budowlanych do 31 sierpnia 2020 roku, a zrealizowanie całej umowy do 30 października 2020 roku. Dodatkowo, propozycja przewiduje okres gwarancji i rękojmi o długości 72 miesięcy.

Inne oferty w postępowaniu wpłynęły od firm Intercor (172,201 mln zł), Budimex (236,203 mln zł), Mosty-Łódź (193,841 mln zł) i Porr Polska Infrastructure (193,302 mln zł) oraz konsorcjów Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (299,894 mln zł), a także Drog-Bud, Fiesta-Fiser Rekonstrukcje i Nowak-Mosty (178,938 mln zł).

Przed otwarciem zamawiający przewidywał na tę inwestycję budżet w wysokości 186,123 mln zł. Podczas oceny propozycji on będzie brał pod uwagę cenę (95%) i termin udzielenia rękojmi oraz gwarancji jakości (5%). Jednak z uwagi na to, że wszyscy oferenci przewidują taki sam czas rękojmi i gwarancji, liczyć się będzie tylko cena.

Wyświetl większą mapę

Inwestycja przewiduje przebudowę ważnej arterii we wschodniej części Częstochowy. Modernizacja obejmie 5,47 km Al. Wojska Polskiego, w ciągu drogi krajowej nr 1, od węzła z ul. Jana Pawła II (bez węzła) do skrzyżowania z ul. Rakowską (z węzłem). Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia projektu, otrzymania zezwoleń na budowę, budowy infrastruktury i otrzymania pozwoleń na jej użytkowanie.

DK-1 w swoim przebiegu w granicach miasta łączy się z DK-46 oraz z DK-43. Jak podaje zamawiający – głównym celem inwestycji jest zwiększenie dostępności terenów położonych w obszarze miejskim, zmniejszenie uciążliwości związanych z nadmiernym ruchem drogowym oraz poprawa bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Drogi samorządowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony