Partnerzy serwisu:

Przekop przez Mierzeję bez oferty za złotówkę

Elżbieta Pałys 24.05.2019

Przekop przez Mierzeję bez oferty za złotówkę
fot. MGMiŻŚ
Oferta dotycząca pierwszego etapu prac związanych z przekopem przez Mierzeję Wiślaną warta 1 zł nie stanowi oferty w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Urząd Morski w Gdyni sprostował informacje dotyczące tego przetargu.
Przypomnijmy, 22 maja prowadzący to postępowanie Urząd Morski w Gdyni poinformował o otrzymaniu 7 ofert. Jedna z nich opiewała na 1 zł. Miała być złożona przez turecką firmę Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Tic. A.S. Od początku można było się spodziewać, że ta propozycja nie będzie brana pod uwagę. Teraz inwestor oficjalnie potwierdził, że nie spełnia ona wymogów Prawa zamówień publicznych, gdyż nie zawiera załączników.

W tej sytuacji analizowanych będzie sześć propozycji wykonawców. Najtańszą złożyło konsorcjum N.V Besix, NDI S.A. I NDI Sp. z o.o. – 922,270 mln zł. Tylko nieznacznie droższa jest oferta konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman warta 992,528 mln zł. kolejne mieszczą się w zakresie 1,105 mld zł (Sinohydro Corporation Limited z Chin) do 1,148 mld zł (konsorcjum Polbud-Pomorze, CRCC harbour & Channel Engineering Bureau Group i China Railway 14th Bureau Group). Budżet zamawiającego to 718,094 mln zł.

W ramach tej części robót, której dotyczy przetarg wykonane mają być m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oznakowanie nawigacyjne, budynki techniczne, parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy (w tym dwa ruchome stalowe mosty) oraz sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.

Jak mówił w czwartej w Polskim Radiu Trójka minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, początek prac planowany jest na jesień. Szef resortu zapewniał, że mimo iż termin otwarcia ofert ze względu na odwołania był przesunięty w sumie aż o trzy miesiące, na razie inwestycja idzie bez opóźnień.

Jeszcze w pierwszej połowie 2019 roku ma być ogłoszony drugi przetarg, który obejmie budowę brzegów oraz roboty czerpalne. Na końcu UM w Gdyni planuje trzecie postępowanie, które będzie przewidywało wykonanie robót pogłębiarskich na Zalewie Wiślanym.
Planowany kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości i ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Przekop, według planu, ma być wykonany do 2022 roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony