Partnerzy serwisu:

Przetarg na remont mostów Pomorskich wreszcie rozstrzygnięty

Magdalena Romanowska 06.11.2019

arrow
arrow
Przetarg na remont mostów Pomorskich wreszcie rozstrzygnięty
fot. Wrocławskie Inwestycje
Przetarg na remont mostów Pomorskich wreszcie rozstrzygnięty
Przetarg na remont mostów Pomorskich wreszcie rozstrzygnięty
Wrocławskie Inwestycje poinformowały wyborze wykonawcy przebudowy Mostów Pomorskich. Obiekty zostaną wyremontowane, a rury ciepłownicze biegnące wzdłuż Mostu Południowego zostaną schowane. Termin składania ofert zmieniany był czterokrotnie. Ostatecznie wpłynęły dwie oferty i jako zwycięską wybrano tę firmy Pro-Tra Building.
Kompleks trzech przepraw: Mostu Południowego, Środkowego i Północnego doczeka się przebudowy. W ponowionym przetargu wpłynęły dwie oferty. Tańsza oferta złożona przez Pr-Tra Building jest warta 69,889 mln zł, przy budżecie inwestora 68,421 mln zł. Porr wycenił prace na 89,855 mln zł. Obie przekroczyły zakładany budżet, ale miasto zdecydowało się na wybór jednej z nich. Zwycięzcą przetargu została firma Pr-Tra Building.

Projekt remontu wykonały firmy PBW Inżyniera i Europrojekt Gdańsk za 424 mln zł.

− Remont pozwoli przywrócić historyczny charakter tego miejsca, które odzyska dawny blask. Dlatego odrestaurujemy baszty i odbudujemy latarnie. Koszt wszystkich prac to blisko 70 mln zł. Co ważne, równolegle z rozpoczęciem remontu mostów przystępujemy do projektowania kolejnej niezwykle istotnej inwestycji – remontu ulicy Pomorskiej – mówi w mediach społecznościowych prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

W ramach przebudowy mostów wykonana będzie nowa nawierzchnia, torowisko tramwajowe i słupy trakcyjne. Gruntownej modernizacji poddana będzie także konstrukcja obiektu wraz z wymianą stalowego przęsła. Powstać mają nowe chodniki, odnowione zostaną także zabytkowe baszty po stronie południowej mostów.

Skomplikowana operacja będzie się wiązała z przełożeniem sieci – trzeba to wykonać techniką drążenia mikrotuneli, które mają biec 20 metrów w głąb ziemi. Trzeba także wybudować specjalne komory startowe i komory odbiorcze, przez które sieć będzie wpuszczana pod ziemię.

Warto przypomnieć, że nie taki był początkowy plan Wrocławskich Inwestycji. Początkowo poszukiwano wykonawcy, który usunąłby rury znajdujące się na zewnątrz, a dopiero potem znaleźć wykonawcę mostów. Wybrano włoskiego wykonawcę, firmę Cipa, który ostatecznie nie rozpoczął demontowania rurociągu. Został usunięty z kontraktu w grudniu ubiegłego roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony