Partnerzy serwisu:

Przetarg na S16 Borki Wielkie – Mrągowo unieważniony

Leonard Dolecki 10.05.2019

Przetarg na S16 Borki Wielkie – Mrągowo unieważniony
fot. GDDKiA
Warmińsko-mazurski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad unieważnił postępowanie dotyczące projektu i budowy drogi ekspresowej S16 na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo. Powodem tej decyzji jest brak oferty, która mieściłaby się w budżecie zamawiającego.
Nowa droga miała mieć 17,1 km długości – 13,1 km w ciągu S16 oraz 4 km w ciągu DK-59 (obwodnica Mrągowa). Miała ona przebiegać w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominąć Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 miała mieć przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa w ciągu DK-59 miała być to droga o przekroju w większości jednojezdniowym (1x2). Dostęp do drogi ekspresowej miał być możliwy tylko przez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.

Jednak, przy budżecie zamawiającego równym 604,97 mln zł, do Generalnej Dyrekcji trafiły oferty o wartościach w zakresie od 709 mln zł do 1,014 mld zł. Oznacza to, że początkowo zakładana kwota została przekroczona o 103,678 mln zł.

Jak podała GDDKiA – nie ma możliwości zwiększenia założonej kwoty do wartości oferty najkorzystniejszej.

Przetarg dotyczący tego przedsięwzięcia został ogłoszony 19 września 2018 roku. Otwarcie ofert nastąpiło 15 lutego br. Mimo znacznego przekroczenia budżetu GDDKiA informuje o unieważnieniu przetargu dopiero 10 maja br., czyli po niemal trzech miesiącach.

Inwestycja miała być kolejnym etapem rozbudowy drogi ekspresowej S16. Szesnastka to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur w układzie równoleżnikowym. Ma znaczenie międzynarodowe, krajowe i regionalne. Jest to główna regionalna droga ze wschodu na zachód, łącząca najważniejsze ośrodki regionalne (Suwałki, Augustów, Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iława, Ostróda), z trasami układu południkowego. W przyszłości S16, wraz z układem dróg Via Baltica, S5 i A2 ma przejąć tranzyt między zachodnią Europą a państwami nadbałtyckimi.
 
W fazie przygotowawczej jest następny etap rozbudowy tej drogi. W trakcie opracowania są materiały do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz dokumentacja techniczna do zlecenia budowy w systemie "projektuj i buduj" dla drogi S16 Mrągowo – Orzysz – Ełk o długości ok. 80 km. Dokumentacja ma być gotowa do realizacji w 2021 r. Planowane lata realizacji to 2022-25.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony