Partnerzy serwisu:

Przetarg na STEŚ dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w tym roku

Redakcja 25.02.2020

Przetarg na STEŚ dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w tym roku
Fot. Google Maps
Ważna trasa tak dla mieszańców stolicy, jaki tych, którzy przejeżdżają przez Warszawę tranzytem – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej – ma na razie studium korytarzowe. Jeszcze w tym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej. Wtedy odbędą się pierwsze spotkania z mieszkańcami.
Opracowanie studium korytarzowego oznacza zakończenie pierwszego, wstępnego etapu przygotowań. Po decyzji o finansowaniu ruszy kolejny.

Możliwe korytarze wariantów wskazane zostały przez spółkę CPK. Droga będzie miała strategiczne znaczenie dla planowanego na terenie gminy Baranów centralnego portu komunikacyjnego.

Korytarze o szerokości 5 km

Jak przypomina GDDKiA, opublikowane w ramach studium lokalizacyjnego CPK warianty trasy to jedynie osie korytarzy wskazanych podczas opracowania studium korytarzowego. – Korytarze dla danego wariantu mają po 5 km szerokości, a zatem od pokazanego na mapach przebiegu trzeba po każdej ze stron dodać jeszcze pas ok. 2,5 km. Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 m. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP – wyjaśnia inwestor drogowy.
  
Wyznaczone obecnie 5-kilometrowe korytarze będą bardziej szczegółowo analizowane na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Przetarg na STEŚ wraz z elementami koncepcji programowej, według przedstawionych informacji, ma ruszyć w tym roku (pod warunkiem pozyskania finansowania na prace przygotowawcze i zatwierdzenia programu inwestycji), a dokumentacja ma być gotowa do 2024 r. GDDKiA spodziewa się, że w 2023 roku uzyska decyzję środowiskową. Przetarg na projekt i budowę ruszyłby w roku 2025, a trasa miałaby być gotowa do roku 2029.

Konsultacje w kolejnym etapie

Publiczny inwestor przypomina, że dopiero na etapie STEŚ będą prowadzone konsultacje społeczne.

Obecnie spółka CPK prowadzi konsultacje w ramach Strategicznego Studium Lokalizacyjnego dla poru centralnego. To, jak tłumaczy GDDKiA, pierwszy etap prac planistycznych mających na celu określenie ram realizacji przedsięwzięć służących przebudowie i rozbudowie układu komunikacyjnego kraju. – Dopiero na etapie prac przygotowawczych OAW ustalany będzie dokładny wariant drogi i analizowane będzie, gdzie droga zostanie zbudowana – wskazuje GDDKiA.

Konsultacje w ramach CPK potrwają do 10 marca 2020 r. i polegają na przekazywaniu uwag do zaprezentowanego dokumentu poprzez formularze zaprezentowane na stronie internetowej. – W ramach konsultacji prowadzonych przez CPK, uwagi zgłoszone w obszarze drogowym będą przez nas analizowane i w miarę możliwości uwzględnione podczas prowadzenia kolejnych prac przygotowawczych dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej – informuje drogowa dyrekcja.

Jaka nowa trasa

Zgodnie z rozporządzeniem z września 2019 roku, Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma się składać z drogi ekspresowej S50 na północy i autostrady A50 na południu od Warszawy. Powstać mają nowe połączenia: A50, czyli A2 Centralny Port Komunikacyjny – Mszczonów – Góra Kalwaria – A2 Mińsk Mazowiecki oraz S50, według przebiegu A2 Centralny Port Komunikacyjny – Sochaczew – Wyszogród – S10 (Naruszewo) – Serock S8 (Radzymin) – A2 (Mińsk Mazowiecki).

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony