Partnerzy serwisu:

Przymiarki do likwidacji wąskiego gardła na wjeździe do Olsztyna

Przemysław Farsewicz 28.09.2020

Przymiarki do likwidacji wąskiego gardła na wjeździe do Olsztyna
fot. Gogole Maps
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie poszukuje projektanta dla rozbudowy al. Warszawskiej. W planach jest rozbudowa wjazdu do Olsztyna do układu po dwa pasy w każdą stronę, co zlikwidowałoby wąskie gardło.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie rozpisał przetarg na Wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi na odcinku od węzła Olsztyn Południe południowej obwodnicy do skrzyżowania z ul. Dybowskiego. Obecnie ten odcinek ma po jednym pasie w każdą stronę, co w istocie stanowi dość uciążliwe wąskie gardło – zważywszy, że przed granicą miasta kończy się czteropasmowa droga S51, a w samym mieście ruch z zewnątrz przyjmuje również czteropasmowa al. Warszawska rozdzielona pasem zieleni.

Wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych, dokumentację geotechniczną, projektu budowlanego wraz z niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami i decyzjami administracyjnymi, projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.

Plan zakłada budowę dwujezdniowej drogi od skrzyżowania z ul. Dybowskiego do czteropasmowego dowiązania do węzła Olsztyn Południe. Opracowana zostanie także budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Warszawskiej do węzła obwodnicy wraz z montażem oświetlenia oraz wzdłuż ul. Kalinowskiego do wjazdu na rowerową „Łynostradę”. Przebudowane przy okazji będą skrzyżowania z ulicami Kalinowskiego, Słoneczna oraz Nad Łyną. Na al. Warszawskiej przy granicy administracyjnej Olsztyna ma się znaleźć zatoka autobusowa. Rozbudowa drogi wylotowej o kolejne dwa pasy wymaga przygotowania dokumentacji dla rozbudowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową. Zakres robót zostanie określony po ocenie technicznej obecnego obiektu.

Po pracach droga powinna mieć parametry drogi klasy G. Nawierzchnia zostanie wzmocniona do nośności 115 kN/oś. Obecnie jezdnia ma szerokość 10,5 metra, a zarządca zwraca uwagę na wielość uszkodzeń nawierzchni w postaci spękań, ubytków, deformacji i wybojów.

Składanie ofert wyznaczono do 28 października 2020 roku. O wyborze wykonawcy dokumentacji projektowej zadecyduje cena w 60 proc. i okres gwarancji – 40 proc. Czas na opracowanie dokumentów wyznaczono na 26 miesięcy.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony