Partnerzy serwisu:

Przymiarki do rozbudowy drogi Lidzbark Warmiński – Wozławki

Przemysław Farsewicz 05.04.2019

Przymiarki do rozbudowy drogi Lidzbark Warmiński – Wozławki
Fot. Google Maps
Szykuje się przebudowa ostatniego odcinka drogi wojewódzkiej nr 513. Do rozbudowy zostało jeszcze 20 km drogi. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie otrzymał siedem ofert na wykonanie dokumentacji projektowej. Tylko nieliczne zmieściły się w kosztorysie.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie poszukuje projektanta na opracowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku Lidzbark Warmiński – Wozławki. Wraz z opracowaniem projektu, wykonawca ma również pełnić nadzór autorski na inwestycją.
Droga znajduje się w województwie warmińsko-mazurskim i prowadzi przez obszar powiatu lidzbarskiego i bartoszyckiego. Obecnie ma 5,7 m szerokości i jest już w złym stanie technicznym. Zamawiający wskazał, że nawierzchnia jest uszkodzona i występują w niej deformacje, spękania, wybije i ubytki.


Wyświetl większą mapę
Zamawiający dokonał otwarcia ofert. Zainteresowanie firm okazało się duże, ale tylko nieliczne zmieściły się w budżecie, który wynosi 1,9 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła firma Highway na kwotę 1,27 mln zł. Nieco droższa okazała się oferta Biura Projektantów Komunikacyjnych w Poznaniu. Pozostałe firmy przekroczyły próg 2 mln zł – Arkas Projekt (2,24 mln zł), Europrojekt Gdańsk (2,46 mln zł). Voessing Polska zaoferował opracowanie dokumentacji za 3,29 mln zł, z kolei Transprojekt Gdański zażądał za to zadanie aż 3,83 mln zł. Firma Drogowiec wadliwie złożyła ofertę.

Zamawiający oceni teraz oferty pod kątem ceny (60 proc.) i zadeklarowanego terminu dostarczenia kompletnej dokumentacji projektowej (40 proc.). Ostatni parametr nie będzie miał wpływu na ocenę, gdyż wszyscy zaoferowali 11-miesięczny czas.

Wykonawca dokumentacji będzie musiał zaprojektować przede wszystkim rozbudowę drogi na długości 19,9 km. Po przebudowie droga miałaby mieć szerokość 7 metrów, a jej nawierzchnia wzmocniona do zapewnienia nośności 115 kN/oś. Koncepcja przewiduje także korektę łuków oraz przebudowę przepustów drogowych i wycinkę zieleni. Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej powinno być gotowe w przeciągu 17 miesięcy od podpisania umowy.

To kolejny etap modernizacji drogi wojewódzkiej nr 513, która łączy drogę krajową 57 z S7. Zarząd Dróg Wojewódzkich w październiku 2014 roku otworzył przebudowany odcinek drogi z Pasłęka do Ornety. Inwestycja kosztowała ponad 80 mln zł. Z kolei w listopadzie otwarto drogę z Ornety do Lidzbarka Warmińskiego, na którą przeznaczono ponad 100 mln zł. Obie inwestycje były współfinansowane przez Unię.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony