Partnerzy serwisu:

Radom: Umowa na przebudowę alei Wojska Polskiego podpisana

Redakcja 27.06.2018

Radom: Umowa na przebudowę alei Wojska Polskiego podpisana
fot. MZDiK Radom
Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu – umowa na przebudowę miejskich fragmentów tras krajowych nr 9 i 12 została zawarta. Zadanie zostało powierzone konsorcjum firm Budromost-Starachowice i Mosty-Łódź. Inwestycja ma zostać zrealizowana do 2020 roku.
– Na razie jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby mówić o harmonogramie prac, ponieważ jego ustalanie rozpocznie się po dzisiejszym podpisaniu umowy z wykonawcami. Ma on być opracowany w ciągu najbliższych dni – poinformował Piotr Wójcik, dyrektor MZDiK. – To jednak historyczna dla Radomia chwila. Od dzisiaj śmiało możemy mówić, że prace przy przebudowie całej alei Wojska Polskiego, całej ulicy Zwolińskiego i fragmentu ulicy Żółkiewskiego ruszają pełną parą – dodaje.

Umowa została podpisana mimo tego, że wszystkie oferty otrzymane przez zamawiającego przekraczały budżet inwestora. Ostatecznie wartość kontraktu to 137,5 mln zł.

Dla kierowców i innych uczestników ruchu najważniejszą informacją będzie zapewne to, iż po przebudowie cała aleja Wojska Polskiego (od placu Matki Bożej Fatimskiej aż do ronda Popiełuszki) będzie mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku (przy skrzyżowaniach będą też dodatkowe pasy dla pojazdów skręcających). Tak samo ma wyglądać ulica Zwolińskiego od ronda Popiełuszki do granicy Radomia (wylotówka w stronę Puław i Lublina), a także fragment ulicy Żółkiewskiego od ulicy Holszańskiej (dawnej Rodziny Ziętalów) do ronda Popiełuszki. Upraszczając: te wszystkie drogi będą miały podobną szerokość jak pozostała część ulicy Żółkiewskiego, czyli drogi krajowej numer 9. Samo rondo Popiełuszki (nazywane potocznie kozienickim) będzie powiększone do rozmiarów ronda Narodowych Sił Zbrojnych, zwanego potocznie warszawskim. Przy każdej z tych dróg będą udogodnienia dla pieszych i rowerzystów.

Cała inwestycja ma być prowadzona pod ruchem. Będą oczywiście występowały utrudnienia, ale nie jest planowane całkowite zamykanie dróg krajowych numer 9 i 12 dla pojazdów. Jest to możliwe dzięki temu, że najpierw zbudowane zostaną nowe jezdnie wszystkich trzech wyżej wymienionych odcinków (w przypadku alei Wojska Polskiego łącznie z wiaduktem nad torami kolejowymi). W tym okresie ruch będzie odbywał się po dotychczasowych drogach. Następnie auta pojadą nowymi odcinkami, a drogowcy przystąpią do rozbiórki obecnie istniejących jezdni i budowy ich od nowa.

Tak zwana obwodnica rzeszowska, nazwana później oficjalnie aleją Wojska Polskiego, została oddana do użytku na początku lat osiemdziesiątych XX wieku – czyli prawie 40 lat temu. Dotarliśmy do informacji prasowej ze Słowa Ludu, która ukazała się kilka miesięcy przed planowanym zakończeniem robót. Dziennikarz złożył tam reporterską wizytę i napisał: "Roboty prowadzone są na odcinku długości ponad 4 km, pomiędzy ulicą Słowackiego a ulicą Żółkiewskiego. Wykonują je brygady Rejonu Dróg Publicznych w Radomiu. Ponad 80 procent jezdni o szerokości 7 m otrzymało już betonowe podłoże. Na nim ułożony będzie asfaltowy dywan. Dobiega też końca montaż elementów wiaduktu, który przerzucono nad torami kolejowymi. Ekipy Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych nr 15 z Warszawy nie miały prostego zadania. Teren podmokły, gliniasty. (…) Aby przyspieszyć wykańczanie trasy, potrzeba jest pomoc PKS i Transbudu. Chodzi o dowóz piachu, kruszywa, cementu". Od czasu otwarcia obwodnicy nie prowadzono tam żadnych większych remontów. Wybudowano tylko wiadukt na skrzyżowaniu z ulicą Lubelską oraz ronda przy Słowackiego i Zwolińskiego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony