Partnerzy serwisu:

Najcięższy pociąg kontenerowy w historii Polski dojechał do DCT Gdańsk

inf. pras oprac. JM 09.03.2021

arrow
arrow
Najcięższy pociąg kontenerowy w historii Polski dojechał do DCT Gdańsk
Fot. DCT Gdańsk
Najcięższy pociąg kontenerowy w historii Polski dojechał do DCT Gdańsk
Najcięższy pociąg kontenerowy w historii Polski dojechał do DCT Gdańsk
Spółki z Grupy PKP Cargo zorganizowały wraz z globalnym operatorem logistycznym A.P. Møller – Mærsk przejazdu najcięższego pociągu intermodalnego w Polsce, o masie brutto 3 335,73 ton.
Za przygotowanie i obsługę transportu odpowiadały PKP Cargo i PKP Cargo Connect. Skład został załadowany na terenie Euroterminalu Sławków w miniony piątek (5 marca) i przed północą wyruszył w kierunku Pomorza do Gdańska Portu Północnego (DCT), gdzie ładunek trafił na kontenerowiec Maersk. Pociąg wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20’) o całkowitej masie 3 335,73 ton.

Jak podkreśla PKP Cargo, w Polsce tak ciężkich pociągów intermodalnych dotąd nie prowadzono, zazwyczaj ich masa jest znacznie niższa – poniżej 2000 ton. Do realizacji przewozu o tak dużej masie konieczne było zaangażowanie dodatkowych zasobów Grupy PKP Cargo, a także trzeba było uzyskać specjalne zgody od PKP Polskich Linii Kolejowych na przejazd pociągu na niektórych odcinkach trasy. Dzięki zaangażowaniu wielu stron, zrealizowaliśmy transport intermodalny, który zostawił o 5-9 proc. mniejszy ślad węglowy niż miałoby to miejsce w przypadku nadań uniwersalnych - podaje przewoźnik dodając, że współpraca z A.P. Møller – Mærsk A/S trwa już od wielu lat, a jednym z głównych jej założeń jest stały wzrost przewozów kontenerowych w korytarzu Północ-Południe.

Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect podkreśla w komunikacie, że średnia masa brutto składów eksportowych na tym korytarzu kształtuje się w granicach 1600-1800 ton. – W korytarzu Północ-Południe kluczowa jest obsługa ładunków wysyłanych do i z portów morskich. Dlatego bardzo sobie cenimy współpracę z Maersk, który jest jednym z największych operatorów logistycznych na świecie – stwierdza Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. – Mamy nadzieję, że dzięki inwestycjom, jakie wkrótce będą zrealizowane w polskich portach, znacznie wzrośnie potok kontenerów, które będą do nich trafiały, również tych przywożonych i wywożonych na statkach obsługiwanych przez Maersk. Grupa PKP Cargo na pewno będzie w stanie zapewnić przewóz tych ładunków na odcinkach lądowych w Polsce i za granicą – zapewnia Czesław Warsewicz.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony