Partnerzy serwisu:

Remont mostu w Toruniu jednak bez przeprawy tymczasowej

Magdalena Romanowska 27.05.2020

Remont mostu w Toruniu jednak bez przeprawy tymczasowej
fot. UM Toruń
Stan wody w Wiśle zmusił wykonawcę remontu mostu Piłsudskiego w Toruniu do zmiany planów. Zbyt niski poziom wody w rzece nie pozwoli na wbicie pali pod przeprawę tymczasową. Dlatego konsorcjum Intop i Euro-Darmal podjęło się takiego przeorganizowania prac na moście, aby możliwe było utrzymanie dwukierunkowego ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego.
Remont touńskiego mostu im. J. Piłsudskiego ruszył w połowie kwietnia 2020 roku. Zadanie realizuje konsorcjum firm Intop i Euro-Darmal z Kamiennej Góry za około 123 mln zł. Jedną z części zadania było wykonanie przeprawy tymczasowej zlokalizowanej na przedłużeniu ulicy Przybyszewskiego od strony północnej Wisły oraz na przedłużeniu ulicy Zagrodowej i ul. Przy Grobli po drugiej stronie. Do tego etapu jednak nie dojdzie.

Powodem jest zbyt niski stan wody w Wiśle. Nie uda się wbić 258 pali, które miały stanowić podporę dla przęseł przeprawy tymczasowej. Jak tłumaczył cytowany w komunikacie miasta prezydent Torunia Michał Zaleski, aby barki mogły dostarczyć potężne rury i urządzenia do wbijania pali poziom wody w rzece musi wynosić przynajmniej 2,5 m.

− Pod koniec kwietnia stan wody wynosił zaledwie 1,4 m. Tak niski stan uniemożliwia wykonanie robót. Z analiz wykonanych przez MZD i ekspertów zewnętrznych wynika, że ta tendencja się utrzyma. Nie możemy liczyć na poprawę tej sytuacji. Zastanawialiśmy się, czy nie przenieść tego zadania na inny termin, jednak generowałoby to duże koszty i nie możemy pozwolić sobie na takie rozwiązanie – informuje prezydent Torunia Michał Zaleski.

Wobec tego zakres zadania został zmieniony. Obie strony podpisały aneks, zgodnie z którym generalny wykonawca zobowiązał się do przeorganizowania prac w taki sposób, aby po remontowanym obiekcie mógł nadal odbywać się ruch samochodowy i autobusowy w obie strony.

Pojazdy będą jeździć w obu kierunkach po dwóch pasach ruchu o szerokości 3 m. każdy, o łącznej przepustowości nie mniejszej niż 18 500 pojazdów na dobę. Ruch rowerowy i pieszy dopuszczony będzie po jednej stronie mostu.

Zdecydowano się również wydłużyć gwarancję z 5 na 6 lat na izolację płyty pomostu.

Rezygnacja z budowy tymczasowego wiąże się z oszczędnościami w wysokości ok. 3,1 mln zł.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Obiekty inżynierskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony