Partnerzy serwisu:

Rozbiorą fragment nawierzchni na ursynowskim odcinku POW. Stwierdzono wady

ep. 13.09.2021

Rozbiorą fragment nawierzchni na ursynowskim odcinku POW. Stwierdzono wady
fot. GDDKiA
Na 400-metrowym odcinku betonowej Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie stwierdzono nieprawidłowości. Wykonawca musi rozebrać fragment betonowej nawierzchni i ułożyć go na nowo. Poprawki dotyczą odcinka, który czeka jeszcze na otwarcie.
Chodzi o betonowy odcinek poza tunelem. Usterki stwierdzono na etapie sprawdzania wykonanych prac przez inspektorów nadzoru. Dotyczą lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów.

Na długości ok. 400 m jednej jezdni pomiędzy zjazdem z trasy S2 na ul. Branickiego i wjazdem do tunelu, laboratorium GDDKiA stwierdziło brak wymaganej mrozoodporności nawierzchni. Taki wynik dały badania przeprowadzone z udziałem soli odladzających. Najogólniej mówiąc, tego typu badania pokazują czy nawierzchnia wykaże się trwałością pod wpływem oddziaływania ujemnych i dodatnich temperatur.

Konieczna rozbiórka

– Niezwłocznie poleciliśmy wykonawcy pilne usunięcie wadliwej nawierzchni i ponowne jej ułożenie w wymaganym standardzie – informuje warszawska GDDKiA. Jak podano, wykonawca opracował program naprawczy dotyczący rozebrania fragmentu nawierzchni i przystąpił do prac przygotowawczych. Rozbiórka potrwa do 19 września, a potem potrzeba około tygodnia na ułożenie nowej nawierzchni i odtworzenie pozostałych elementów. Koszty prac pokryje wykonawca.

Ursynowski odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy z tunelem jest na etapie testów i odbiorów. To w ramach tych procedur stwierdzono uchybienia. odbiorów. GDDKiA zakłada, że trasa zostanie otwarta jesienią – co może oznaczać zarówno wrzesień (mało prawdopodobne, żeby nie powiedzieć niemożliwe), jak i grudzień. Konieczna jest jeszcze m.in. kontrola Państwowej Straży Pożarnej. Dopiero potem zostanie złożony wniosek do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Warszawie o wydanie pozwolenia na użytkownie. WINB, zanim wyda pozwolenie na budowę sprawdzi dokumentację powykonawczą oraz przeprowadzi kontrolę w terenie.

Jak prowadzono badanie

Badanie mrozoodporności to długotrwały proces, gdyż musi uwzględniać czas dojrzewania betonu – wynik uzyskiwany jest po 3 miesiącach od pobrania próbek. W czasie testów symulowane są warunki odpowiadające tym jakim nawierzchnia będzie poddawana w rzeczywistości. Jak tłumaczy inwestor, powierzchnię odpowiednio przygotowanych próbek polewa się 3-procentowym roztworem chlorku sodu. Próbki następnie poddaje się 56 cyklom naprzemiennego zamrażania i rozmrażania w specjalnej komorze. Wynik badania otrzymywany jest poprzez określenie ubytku masy badanych próbek.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony