Partnerzy serwisu:

Rozwiązane umowy na koncepcję WOW. Jak to wygląda od strony projektanta

Redakcja 02.06.2020

Rozwiązane umowy na koncepcję WOW. Jak to wygląda od strony projektanta
fot. pixabay.com/pl/Life-Of-Pix
W poniedziałek 1 czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o odstąpieniu od umowy z wykonawcą koncepcji programowej dla odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S17. Chodzi o odcinek między Ząbkami a Zakrętem. Jak poinformował nas wykonawca, ze względu na brak możliwości prowadzenia prac projektowych, firma odstąpiła od tej umowy jeszcze w marcu. Publikujemy stanowisko firmy Comlex Projekt.
O decyzji inwestora dotyczącej rozwiązania umowy na wykonanie koncepcji programowej dla fragmentu Wschodniej Obwodnicy Warszawy pisaliśmy TUTAJ. Jak podała GDDKiA, powodem odstąpienia przez inwestora od umowy było m.in. „zbliżający się termin zakończenia umowy przy równoczesnym niskim zaawansowaniu procentowym realizacji projektu oraz małym zaangażowaniu”.

Inaczej sprawa wygląda z punktu widzenia wykonawcy. Oto treść stanowisko, które do naszej redakcji przesłała firma Complex Projekt:
„Konsorcjum, którego liderem jest Complex Projekt Sp. z o.o. podpisało umowę o prace projektowe z warszawskim oddziałem GDDKiA w dniu 13 czerwca 2019 r.

Projektowana droga S17 w 40 proc. przebiega po terenach wojskowych. Wskutek braku porozumienia pomiędzy Wojskiem a GDDKiA, projektant nie posiadał dostępu do terenów wojskowych w całym okresie trwania umowy i nie mógł prowadzić prac projektowych.

Problem braku dostępu do terenów wojskowych był znany GDDKiA od lipca 2019 r. Po odrzuceniu przez GDDKiA wniosku projektanta o zawieszenie prac projektowych do chwili uzyskania przez GDDKiA porozumienia z Wojskiem, konsorcjum było zmuszone odstąpić od umowy co nastąpiło w dniu 17 marca 2020 r., tj. dwa miesiące wcześniej niż nastąpiło odstąpienie GDDKiA”.

Odcinek Wschodniej Obwodnicy Warszawy Ząbki – Zakręt ma mieć nieco ponad 10 km długości z dwiema jezdniami po trzy pasy ruchu. Według planu, ma przebiegać m.in. przez Zielonkę, warszawskie dzielnice Wesoła i Rembertów, a także Sulejówek. Na trasie przewidziano dwa węzły: Rembertów (na przecięciu z ul. Okuniewską w ciągu DW-637) oraz Poligon na połączeniu z ul. gen. A. Chruściela „Montera” – ten drugi ma powstać wyłącznie z myślą o potrzebach wojska.

Trasa przez Wesołą jest najbardziej kontrowersyjnym odcinkiem wschodniej obwodnicy. Do dziś Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie rozpatrzyła odwołań od decyzji środowiskowej z końca grudnia 2018 roku. Aktualny termin załatwienia sprawy podany przez organ środowiskowy to 3 lipca tego roku. Decyzja ta miała rygor natychmiastowej wykonalności, co umożliwiło inwestorowi prowadzenie prac projektowych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony