Rusza budowa węzła Łódź Lublinek na S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi

fot. Roman Czubiński
Prace budowlane I odcinka drogi ekspresowej S14 wkroczą w kolejną fazę. Jutro (16 kwietnia) rozpocznie się budowa węzła Łódź Lublinek. Wykonawcą I odcinka Zachodniej Obwodnicy Łodzi jest konsorcjum firm Budimex i Strabag. Wartość kontraktu to ponad 560 mln zł.
16 kwietnia rozpoczyna się budowa węzła Łódź Lublinek, co oznacza ropoczęcie kolejnego etapu prac na I odcinku drogi ekspresowej S14 − Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Co naturalne, będzie to skutkowało pewnymi utrudnieniami. W związku z pracami konieczne będzie wyłączenie z ruchu zachodniej jezdni drogi S14 na odcinku ok. 1,5 km, w okolicy Szynkielewa.
W efekcie tego ruch w obu kierunkach będzie się odbywał po jezdni wschodniej (od wiaduktu nad torami PKP, do okolic Petrykoz). Na opisywanym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie do 50 km/h i zakaz wyprzedzania. Taki ograniczenia będą obowiązywały do końca trwania kontraktu, czyli do schyłku 2022 roku.
Odcinek I drogi ekspresowej S14 od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów ma długość 16,343 km. Jest to pierwszy z dwóch odcinków realizacyjnych, na które została podzielona budowa Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Drugi z nich to trasa od węzła Łódź Teofilów do drogi krajowej nr 91 w miejscowości Słowik. Liczy ona 12,184 km. Wykonawcą odcinka II wartego 724,1 mln zł jest chińska firma Stelcol Corporation w Europie.
Budowa Zachodniej Obwodnicy Łodzi to inwestycja wyczekiwana od lat. Pozwoli domknąć „koło” tras szybkiego ruchu wokół aglomeracji łódzkiej, co poprawi warunki życia mieszkańców: Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, a także skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania. Odcinek ten odciąży położoną na wschód od Łodzi autostradę A1, a także ułatwi poruszanie się po całej aglomeracji, bez konieczności przejazdu przez centra miast.
W efekcie tego ruch w obu kierunkach będzie się odbywał po jezdni wschodniej (od wiaduktu nad torami PKP, do okolic Petrykoz). Na opisywanym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie do 50 km/h i zakaz wyprzedzania. Taki ograniczenia będą obowiązywały do końca trwania kontraktu, czyli do schyłku 2022 roku.
Odcinek I drogi ekspresowej S14 od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów ma długość 16,343 km. Jest to pierwszy z dwóch odcinków realizacyjnych, na które została podzielona budowa Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Drugi z nich to trasa od węzła Łódź Teofilów do drogi krajowej nr 91 w miejscowości Słowik. Liczy ona 12,184 km. Wykonawcą odcinka II wartego 724,1 mln zł jest chińska firma Stelcol Corporation w Europie.
Budowa Zachodniej Obwodnicy Łodzi to inwestycja wyczekiwana od lat. Pozwoli domknąć „koło” tras szybkiego ruchu wokół aglomeracji łódzkiej, co poprawi warunki życia mieszkańców: Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, a także skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania. Odcinek ten odciąży położoną na wschód od Łodzi autostradę A1, a także ułatwi poruszanie się po całej aglomeracji, bez konieczności przejazdu przez centra miast.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |