Partner serwisu

Rusza projektowanie obwodnicy z najdłuższym tunelem w Polsce

ep. 30.11.2022

Rusza projektowanie obwodnicy z najdłuższym tunelem w Polsce
fot. Google Maps
Blisko 50 km długości, w tym 5-kilometrowy tunel pod Odrą, powstanie w ramach budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Właśnie rozpoczyna się projektowanie trasy. W środę w Ministerstwie Infrastruktury podpisano umowy na dokumentację projektową.
Droga – w ciągu ekspresowej S6 – będzie projektowana w podziale na dwa odcinki: Kołbaskowo –Police i Police – Goleniów. Pierwszy za kwotę 14,94 mln zł zaprojektuje konsorcjum firm TPF i Databout. Na prace ma 13 miesięcy.

Ten fragment będzie się rozpoczynać w Kołbaskowie (węzeł Szczecin Zachód), następnie doga zostanie poprowadzona w kierunku północnym, omijając od zachodu Szczecin i zakończy się przed węzłem Police. Długość tego fragmentu to 25,5 km.

Odcinek Police – Goleniów zaprojektuje natomiast Voessing Polska. Prace będą kosztowały 39,8 mln zł i potrwają 15 miesięcy. Początek odcinka wyznacza węzeł Police, który jest zlokalizowany w pobliżu wylotu z tunelu pod Odrą. Ten odcinek będzie biegł głównie w kierunku wschodnim, przechodząc 5-kilometrowym tunelem pod Odrą i obszarem zakładów chemicznych w Policach. Zakończy się na węźle Goleniów Północ, który stanowi połączenie dróg ekspresowych S3 i S6.

Długość tego odcinka wynosi 23,4 km. Zaplanowany w jego ciągu tunel będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce i drugim, który powstanie w woj. zachodniopomorskim.

Przygotowywanie projektów zakończy się złożeniem wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Zachodnie obejście Szczecina planowane było do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Ostatecznie zdecydowano o realizacji w ramach Programu budowy dróg krajowych.

– Zachodnie obejście odciąży aglomerację szczecińską i pozwoli na sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu, w tym tranzytowego. Dzięki nowej trasie powstanie także dogodny dojazd do zakładów chemicznych w Policach – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.

– Rok temu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził Program inwestycji dla nowego odcinka drogi ekspresowej S6 – strategicznie ważnej dla całego województwa zachodniopomorskiego Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Umowa na zaprojektowanie obejścia Szczecina na dwóch odcinkach to efekt ciągłego zabiegania o kluczowe dla Szczecina i Zachodniopomorskiego projekty oraz dowód na konsekwentną realizację naszych zobowiązań wobec mieszkańców regionu – dodał wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki.

Nowa trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga poprawi skomunikowanie aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie woj. zachodniopomorskiego. Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic.

Obecnie, żeby dojechać z Polic do węzła Goleniów Północ (S3/S6), trzeba przejechać 58 km. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta będzie wynosiła 23 km, a czas przejazdu znacząco się skróci. Z centrum Szczecina wyprowadzone zostaną m.in. ciężkie pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony