Partnerzy serwisu:

Rusza przebudowa drogi wojewódzkiej z Ustronia do Wisły

Przemysław Farsewicz 04.04.2019

Rusza przebudowa drogi wojewódzkiej z Ustronia do Wisły
fot. Google Maps
Drogowcy od wtorku 4 kwietnia rozpoczęli przebudowę drogi wojewódzkiej nr 941 z Ustronia do Wisły. Będzie ona całkowicie rozebrana i zbudowana na nowo. Koszt to prawie 100 mln zł. Inwestycja będzie się wiązała ze sporymi utrudnieniami.
Droga wojewódzka od miejsca, gdzie kończy się obwodnica Ustronia do ronda na skrzyżowaniu z DW 942 (tzw. rondo na Oazie) będzie rozebrana i wybudowana od nowa. Kosz inwestycji wyniesie 98,9 mln zł. Właśnie rozpoczynają się roboty, które potrwają do 15 października roku 2021. Umowę na przebudowę liczącego 5,1 km długości odcinka DW 941 w Wiśle podpisano 14 grudnia 2018 roku. Zadanie wykonuje konsorcjum firm M Silnice a. s. oraz IMB Podbeskidzie.

Inwestycja będzie się wiązała ze sporymi utrudnieniami. Ruch będzie odbywał się wahadłowo. W miarę postępu robót organizacja ruchu będzie zmieniana. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach poinformował o nowej organizacji ruchu na czas rozpoczynającej się od wtorku inwestycji. Ruch wahadłowy wprowadzony został na odcinku o długości ponad 300 metrów między pierwszym przejazdem kolejowym od strony Ustronia. Początek 300 m za przejazdem kolejowym w rejonie stacji Wisła Obłaziec. Koniec utrudnień nastąpi 550 metrów przed przejazdem. Kolejny odcinek z wahadłem będzie miał początek przy posesji nr 31 na ul. Ustrońskiej do oczyszczalni ścieków. Następne zwężenie zaplanowano od posesji nr 79 do nr 70 na ulicy Ustrońskiej.

Droga wojewódzka nr 941 pomiędzy Ustroniem a Wisłą jest wąska, zniszczona i często zakorkowana. Najgorzej jest tutaj w weekendy, gdy oprócz okolicznych mieszkańców z trasy korzysta wielu turystów lub narciarzy.

Prace polegać będą na przebudowie jezdni głównej drogi wojewódzkiej nr 941, budowie odcinków chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, przebudowie zjazdów do posesji. Przebudowane będą dwa mosty i konstrukcje oporowe. Wykonane będą także roboty kolejowe w postaci przebudowy przejazdów kolejowych i towarzyszącej infrastruktury. Przebudowane i zbudowane będą elementy uzbrojenia terenu takie jak: kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, sieć gazowa, oświetlenie uliczne, sieć elektroenergetyczna, kanał technologiczny, sygnalizacja świetlna.

Inwestycja w Wiśle nie jest współfinansowana z funduszy unijnych. Wcześniej radni wojewódzcy musieli zgodzić się na przekazanie dodatkowych pieniędzy na tę inwestycję, ponieważ pierwotnie miała ona pochłonąć 72,7 mln zł. Warto dodać, że dziesięć lat temu droga wojewódzka nr 941 została całkowicie przebudowana na odcinku od Wisły Głębiec do przełęczy Kubalonka. W kolejnych latach wykonano tzw. średnie remonty drogi 941 za Kubalonką, w kierunku Trójwsi. W Wiśle wybudowano nowy most na rzece Wisła w ciągu DW 942 i wymieniono nawierzchnię na tej samej drodze od Wisły do przełęczy Salmopolskiej.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony