Rusza przebudowa nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia

fot. LD
Projekt pogłębienia kanału portowego wchodzi w fazę realizacji. Przebudowa nabrzeża słowackiego to pierwszy i jednocześnie kluczowy element inwestycji, dzięki której Port w Gdyni będzie mógł obsługiwać jednostki głębokowodne.
W drodze postępowania przetargowego wyłoniona została firma Strabag, z którą w dniu 22 listopada br. Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) podpisał umowę.
W imieniu Portu Gdynia dokument podpisali wiceprezesi ZMPG: Grzegorz Dyrmo oraz Piotr Nowak, natomiast firmę Strabag reprezentowali: dyrektorzy ds. technicznych i finansowych: Marcin Wróblewski oraz Janusz Semeniuk.
– Do końca 2018 roku wyłonimy wykonawców na przebudowę kolejnych nabrzeży: Norweskiego i Włoskiego. Dzięki ich zabezpieczeniu Port Gdynia zyska niezbędną infrastrukturę portową, która będzie podstawą do wykonania projektu pogłębienia kanału portowego do głębokości 16 m. Stworzy to możliwość obsługi znacznie większych jednostek – komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
Inwestycja realizowana jest w ramach POIiŚ 2014-2020, projektu o nazwie: „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”, nr 3.2-10.
Przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia to przede wszystkim wykonanie na całej jego długości, wynoszącej 186 m, nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej palościanki. Podczas przebudowy nabrzeże Słowackie zostanie wyposażone w nowe, wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze. Zakresem podpisanej w dniu dzisiejszym umowy objęte są również roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu elementów wyposażenia, rozbiórce oczepu, nawierzchni oraz odtworzeniu ich w nowej linii przebiegu nabrzeża.
Termin realizacji przebudowy nabrzeża Słowackiego to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Natomiast koszt przebudowy nabrzeża Słowackiego to ponad 16,5 miliona złotych brutto.
W imieniu Portu Gdynia dokument podpisali wiceprezesi ZMPG: Grzegorz Dyrmo oraz Piotr Nowak, natomiast firmę Strabag reprezentowali: dyrektorzy ds. technicznych i finansowych: Marcin Wróblewski oraz Janusz Semeniuk.
– Do końca 2018 roku wyłonimy wykonawców na przebudowę kolejnych nabrzeży: Norweskiego i Włoskiego. Dzięki ich zabezpieczeniu Port Gdynia zyska niezbędną infrastrukturę portową, która będzie podstawą do wykonania projektu pogłębienia kanału portowego do głębokości 16 m. Stworzy to możliwość obsługi znacznie większych jednostek – komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
Inwestycja realizowana jest w ramach POIiŚ 2014-2020, projektu o nazwie: „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”, nr 3.2-10.
Przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia to przede wszystkim wykonanie na całej jego długości, wynoszącej 186 m, nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej palościanki. Podczas przebudowy nabrzeże Słowackie zostanie wyposażone w nowe, wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze. Zakresem podpisanej w dniu dzisiejszym umowy objęte są również roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu elementów wyposażenia, rozbiórce oczepu, nawierzchni oraz odtworzeniu ich w nowej linii przebiegu nabrzeża.
Termin realizacji przebudowy nabrzeża Słowackiego to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Natomiast koszt przebudowy nabrzeża Słowackiego to ponad 16,5 miliona złotych brutto.
Komentarze:
Port Gdynia

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |