Ruszą przygotowania do przedłużenia Trasy Mostu Północnego?

fot. Google Maps
Jest szansa na rozpoczęcie prac przygotowawczych do wydłużenia Trasy Mostu Północnego w Warszawie. Miasto ma oferty, które mieszczą się w zaplanowanym budżecie.
Chodzi o budowę stanowiącej przedłużenie mostu Marii Skłodowskiej-Curie (tzw. Północnego) od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (węzeł Janickiego). Niedawno miasto ogłosiło drugi przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla tej inwestycji. Ma trzy oferty, z których dwie mieszczą się w zaplanowanym budżecie.
Warto odnotować, że budżet inwestora istotnie zwiększył się w stosunku do poprzedniego postępowania – tym razem wynosi 1,998 mln zł – to tyle ile kosztowała najtańsza oferta w poprzednim, unieważnionym przetargu.
Tym razem propozycje projektantów wyglądają następująco: Promost Consulting – 1,599 mln zł (ten oferent nie uczestniczył w poprzednim postępowaniu), Transprojekt Warszawa – 1,931 mln zł (poprzednio 1,998 mln zł) oraz Schluesser-Plan Inżynierzy – 2,884 mln zł (taka sama wycena jak w poprzednim przetargu).
Odcinek drogi, który jest planowany do budowy ma w przyszłości połączyć drogi ekspresowe S7 i S8, ułatwiając wyjazd z Warszawy w kierunku Gdańska. W pierwszej kolejności miasto szuka firmy, która wykona koncepcję trasy w co najmniej czterech wariantach.
Rozważane są następujące warianty: budowa dwujezdniowej droga (bezkolizyjna) klasy GP, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz torowiskiem w pasie dzielącym ul. Nocznickiego wraz z jezdniami lokalnymi w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową.
W kolejnym wariancie brana jest pod uwagę budowa drogi klasy G z możliwością zastosowania wyższych parametrów, przy czym jezdnia miałaby być poprowadzona na estakadach co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, natomiast w poziomie terenu trasa krzyżowałaby się z ul. Wólczyńską i Arkuszową oraz w miejscach niezbędnych do obsługi przyległych terenów. Dopuszczono tu możliwość zaprojektowania dodatkowych odcinków na estakadach lub w tunelu, jeżeli będzie uzasadnienie w prognozach ruchu.
Trzeci wariant zakłada budowę drogi o parametrach projektowych jak dla klasy drogi głównej z dwoma jezdniami głównymi po dwa pasy ruchu w poziomie terenu oraz jezdnie serwisowe do obsługi przyległego terenu. W tym wariancie przewidziano skrzyżowania z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową oraz torowisko tramwajowe w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
Czwarty, to wariant bezinwestycyjny.
Każda opcja przewiduje budowę ciągów pieszych i drogi rowerowe po obu stronach jezdni oraz minimum jeden rzędu drzew po każdej stronie drogi.
Warto odnotować, że budżet inwestora istotnie zwiększył się w stosunku do poprzedniego postępowania – tym razem wynosi 1,998 mln zł – to tyle ile kosztowała najtańsza oferta w poprzednim, unieważnionym przetargu.
Tym razem propozycje projektantów wyglądają następująco: Promost Consulting – 1,599 mln zł (ten oferent nie uczestniczył w poprzednim postępowaniu), Transprojekt Warszawa – 1,931 mln zł (poprzednio 1,998 mln zł) oraz Schluesser-Plan Inżynierzy – 2,884 mln zł (taka sama wycena jak w poprzednim przetargu).
Odcinek drogi, który jest planowany do budowy ma w przyszłości połączyć drogi ekspresowe S7 i S8, ułatwiając wyjazd z Warszawy w kierunku Gdańska. W pierwszej kolejności miasto szuka firmy, która wykona koncepcję trasy w co najmniej czterech wariantach.
Rozważane są następujące warianty: budowa dwujezdniowej droga (bezkolizyjna) klasy GP, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz torowiskiem w pasie dzielącym ul. Nocznickiego wraz z jezdniami lokalnymi w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową.
W kolejnym wariancie brana jest pod uwagę budowa drogi klasy G z możliwością zastosowania wyższych parametrów, przy czym jezdnia miałaby być poprowadzona na estakadach co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, natomiast w poziomie terenu trasa krzyżowałaby się z ul. Wólczyńską i Arkuszową oraz w miejscach niezbędnych do obsługi przyległych terenów. Dopuszczono tu możliwość zaprojektowania dodatkowych odcinków na estakadach lub w tunelu, jeżeli będzie uzasadnienie w prognozach ruchu.
Trzeci wariant zakłada budowę drogi o parametrach projektowych jak dla klasy drogi głównej z dwoma jezdniami głównymi po dwa pasy ruchu w poziomie terenu oraz jezdnie serwisowe do obsługi przyległego terenu. W tym wariancie przewidziano skrzyżowania z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową oraz torowisko tramwajowe w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
Czwarty, to wariant bezinwestycyjny.
Każda opcja przewiduje budowę ciągów pieszych i drogi rowerowe po obu stronach jezdni oraz minimum jeden rzędu drzew po każdej stronie drogi.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |