Ruszył remont na A4. Na razie bez utrudnień

fot. GDDKiA
Rozpoczęło się frezowanie nawierzchni jezdni północnej na remontowanym odcinku autostrady A4 pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle. Jak informuje GDDKiA, ruch odbywa się bez utrudnień.
Na jezdni południowej, w kierunku Katowic, ruch odbywa się dwukierunkowo. Jadący do Wrocławia, przez cały czas remontu, będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Jadący w kierunku Katowic, w zależności od etapu remontu, będą mieli jeden lub dwa pasy ruchu. Przeciwne kierunki ruchu zostały rozdzielone barierami separacyjnymi, które w dowolnym momencie można – w razie potrzeby – przestawić.
Na dojazdach i na remontowanej części autostrady zapewniona jest woda dla kierowców, a dodatkowo, na dojazdach do remontu ustawione są toalety przenośne.
Remont zaplanowano w dwóch etapach. Pierwszy etap obejmuje odcinek od km 256,7 do km 264 – przekrój „2+1” na odcinku od km 256,7 do km 260,3 (odcinek 1 po dwa pasy ruchu w kierunku Wrocławia i jeden pas w kierunku Katowic), a następnie poprowadzenie ruchu w przekroju „2+2” po jezdni południowej na odcinku od km 260,3 do km 264 (odcinek 2 po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia).
Etap drugi to odcinek od km 264 do km 269,5 – przekrój „2+2” na wysokości MOP Góra Św. Anny oraz na odcinku od Góry Św. Anny w kierunku węzła Kędzierzyn-Koźle – po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia. Przy tym etapie realizacji robót zostanie zamknięty MOP Wysoka; wjazd i wyjazd z MOP-u Góra Św. Anny zostanie utrzymany.
Pierwotnie rozpoczęcie prac planowano na maj, ale termin oddalił się ze względu na odwołanie do KIO.
Na 12-kilometrowym odcinku zaplanowano wymianę całej warstwy ścieralnej i wiążącej, a także punktowo podbudowę, remont odwodnienia, wykonanie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej, remont obiektów mostowych i montaż punktowych elementów odblaskowych.
W planach jest także profilowanie zawyżonych lub zaniżonych poboczy gruntowych wraz z obsianiem trawą, montaż barier linowych na przejazdach awaryjnych oraz wymiana barier betonowych.
Prace bitumiczne mają się zakończyć w połowie listopada br.
Do roku 2018 remonty na A4 były prowadzone z przerwa na czas wakacji. Ponieważ analiza pomiarów ruchu nie wykazała znaczącej różnicy w natężeniach ruchu w okresie wakacyjnym i poza nim, od ubiegłego roku zaniechano przerw. – Organizacja ruchu wprowadzona w 2019 roku sprawdziła się. Remont jest pod naszym szczególnym nadzorem i robimy wszystko, aby czas utrudnień był jak najkrótszy – stwierdza GDDKiA.
Od 2013 roku wyremontowano już większość nawierzchni autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Kędzierzynem-Koźlem. Na 2021 r. zaplanowano remont południowej jezdni pomiędzy węzłem Kędzierzyn-Koźle i granicą woj. śląskiego, a na 2022 r. remont jezdni północnej od MOP-u Góra św. Anny do granicy woj. śląskiego.
Obecny remont realizuje firma Adac Lewar.
Na dojazdach i na remontowanej części autostrady zapewniona jest woda dla kierowców, a dodatkowo, na dojazdach do remontu ustawione są toalety przenośne.

Remont zaplanowano w dwóch etapach. Pierwszy etap obejmuje odcinek od km 256,7 do km 264 – przekrój „2+1” na odcinku od km 256,7 do km 260,3 (odcinek 1 po dwa pasy ruchu w kierunku Wrocławia i jeden pas w kierunku Katowic), a następnie poprowadzenie ruchu w przekroju „2+2” po jezdni południowej na odcinku od km 260,3 do km 264 (odcinek 2 po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia).
Etap drugi to odcinek od km 264 do km 269,5 – przekrój „2+2” na wysokości MOP Góra Św. Anny oraz na odcinku od Góry Św. Anny w kierunku węzła Kędzierzyn-Koźle – po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia. Przy tym etapie realizacji robót zostanie zamknięty MOP Wysoka; wjazd i wyjazd z MOP-u Góra Św. Anny zostanie utrzymany.
Pierwotnie rozpoczęcie prac planowano na maj, ale termin oddalił się ze względu na odwołanie do KIO.
Na 12-kilometrowym odcinku zaplanowano wymianę całej warstwy ścieralnej i wiążącej, a także punktowo podbudowę, remont odwodnienia, wykonanie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej, remont obiektów mostowych i montaż punktowych elementów odblaskowych.
W planach jest także profilowanie zawyżonych lub zaniżonych poboczy gruntowych wraz z obsianiem trawą, montaż barier linowych na przejazdach awaryjnych oraz wymiana barier betonowych.
Prace bitumiczne mają się zakończyć w połowie listopada br.
Do roku 2018 remonty na A4 były prowadzone z przerwa na czas wakacji. Ponieważ analiza pomiarów ruchu nie wykazała znaczącej różnicy w natężeniach ruchu w okresie wakacyjnym i poza nim, od ubiegłego roku zaniechano przerw. – Organizacja ruchu wprowadzona w 2019 roku sprawdziła się. Remont jest pod naszym szczególnym nadzorem i robimy wszystko, aby czas utrudnień był jak najkrótszy – stwierdza GDDKiA.
Od 2013 roku wyremontowano już większość nawierzchni autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Kędzierzynem-Koźlem. Na 2021 r. zaplanowano remont południowej jezdni pomiędzy węzłem Kędzierzyn-Koźle i granicą woj. śląskiego, a na 2022 r. remont jezdni północnej od MOP-u Góra św. Anny do granicy woj. śląskiego.
Obecny remont realizuje firma Adac Lewar.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |