Partnerzy serwisu:

Ruszył remont na A4. Na razie bez utrudnień

Redakcja 10.08.2020

Ruszył remont na A4. Na razie bez utrudnień
fot. GDDKiA
Rozpoczęło się frezowanie nawierzchni jezdni północnej na remontowanym odcinku autostrady A4 pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle. Jak informuje GDDKiA, ruch odbywa się bez utrudnień.
Na jezdni południowej, w kierunku Katowic, ruch odbywa się dwukierunkowo. Jadący do Wrocławia, przez cały czas remontu, będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Jadący w kierunku Katowic, w zależności od etapu remontu, będą mieli jeden lub dwa pasy ruchu. Przeciwne kierunki ruchu zostały rozdzielone barierami separacyjnymi, które w dowolnym momencie można – w razie potrzeby – przestawić.

Na dojazdach i na remontowanej części autostrady zapewniona jest woda dla kierowców, a dodatkowo, na dojazdach do remontu ustawione są toalety przenośne.

 

Remont zaplanowano w dwóch etapach. Pierwszy etap obejmuje odcinek od km 256,7 do km 264 – przekrój „2+1” na odcinku od km 256,7 do km 260,3 (odcinek 1 po dwa pasy ruchu w kierunku Wrocławia i jeden pas w kierunku Katowic), a następnie poprowadzenie ruchu w przekroju „2+2” po jezdni południowej na odcinku od km 260,3 do km 264 (odcinek 2 po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia).

Etap drugi to odcinek od km 264 do km 269,5 – przekrój „2+2” na wysokości MOP Góra Św. Anny oraz na odcinku od Góry Św. Anny w kierunku węzła Kędzierzyn-Koźle – po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia. Przy tym etapie realizacji robót zostanie zamknięty MOP Wysoka; wjazd i wyjazd z MOP-u Góra Św. Anny zostanie utrzymany.

Pierwotnie rozpoczęcie prac planowano na maj, ale termin oddalił się ze względu na odwołanie do KIO.

Na 12-kilometrowym odcinku zaplanowano wymianę całej warstwy ścieralnej i wiążącej, a także punktowo podbudowę, remont odwodnienia, wykonanie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej, remont obiektów mostowych i montaż punktowych elementów odblaskowych.

W planach jest także profilowanie zawyżonych lub zaniżonych poboczy gruntowych wraz z obsianiem trawą, montaż barier linowych na przejazdach awaryjnych oraz wymiana barier betonowych.

Prace bitumiczne mają się zakończyć w połowie listopada br.

Do roku 2018 remonty na A4 były prowadzone z przerwa na czas wakacji. Ponieważ analiza pomiarów ruchu nie wykazała znaczącej różnicy w natężeniach ruchu w okresie wakacyjnym i poza nim, od ubiegłego roku zaniechano przerw. – Organizacja ruchu wprowadzona w 2019 roku sprawdziła się. Remont jest pod naszym szczególnym nadzorem i robimy wszystko, aby czas utrudnień był jak najkrótszy – stwierdza GDDKiA.

Od 2013 roku wyremontowano już większość nawierzchni autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Kędzierzynem-Koźlem. Na 2021 r. zaplanowano remont południowej jezdni pomiędzy węzłem Kędzierzyn-Koźle i granicą woj. śląskiego, a na 2022 r. remont jezdni północnej od MOP-u Góra św. Anny do granicy woj. śląskiego.

Obecny remont realizuje firma Adac Lewar.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony