Partner serwisu

Ruszyła budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

ep. 24.11.2022

Ruszyła budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
fot. GDDKiA
Oficjalnie zainaugurowana została budowa odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem. To jeden z dwóch odcinków OMT. Drugi czeka na pozwolenie od wojewody.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie miała 32 km długości. Pozwoli na sprawny przejazd od autostrady A1 i drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego oraz wyprowadzenie ruchu w stronę Lęborka, Słupska czy Koszalina.

Jednocześnie odciąży od ruchu tranzytowego Chwaszczyno i Żukowo, a także istniejącą obwodnicę Trójmiasta w ciągu S6.

Droga powstaje w podziale na dwa odcinki realizacyjne. Fragment Chwaszczyno – Żukowo ma mieć 16 km długości. Powstanie w przekroju 2 x 2 z rezerwą pod trzeci pas. W ramach kontraktu, którego wykonawcą jest Budimex, wybudowany zostanie węzeł Miszewo oraz dokończony węzeł Chwaszczyno. Powstanie także obwód utrzymania drogi.

Do wybudowania jest także dwanaście wiaduktów, trzy mosty, cztery estakady, kładka dla pieszych oraz sześć przejść dla zwierząt.

Ten odcinek połączy się na węźle Chwaszczyno z S6 między Gdynią a Bożympolem Wielkim.

Drugi odcinek OMT – Żukowo – Gdańsk Południe ma także 16 km długości. Za jego realizację odpowiada konsorcjum Mirbudu i Kobylarni. Obecnie wykonawca przygotowuje zaplecze budowy, trwa bowiem jeszcze procedowanie wniosku o wydanie decyzji ZRID.

W tym przypadku w ramach kontraktu do wybudowania jest m.in. obwodnica Żukowa w ciągu DK-20. Będzie miała 6 km długości, przy tym na odcinku między Glinczem na DK-20 a węzłem Żukowo będzie drogą dwujezdniową, natomiast od węzła Żukowo do miejscowości Lniska na DK-7 powstanie jako droga jednojezdniowa.

Cała trasa ma być gotowa w 2025 roku.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony