Partnerzy serwisu:

S16 Borki Wielkie – Mrągowo z nową wyceną. Taniej niż za pierwszym razem

Elżbieta Pałys 15.11.2019

S16 Borki Wielkie – Mrągowo z nową wyceną. Taniej niż za pierwszym razem
Fot. Google Maps
Otwarto oferty w powtórzonym przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie – Mrągowo. Wpłynęło 7 ofert. Wszystkie wykraczają poza zaplanowany budżet, ale jest taniej niż za pierwszym razem.
Inwestor zaplanował na to zadanie kwotę 616,621 mln zł. Najbliżej tej kwoty jest oferta Polbud Pomorze wyceniona na 619,487 mln zł.

Pozostałe propozycje złożyli: Porr – 625,887 mln zł, Budimex – 643,483 mln zł, konsorcjum NDI – 648,019 mln zł, konsorcjum Metrostav – 683,555 mln zł, konsorcjum Mirbudu i Kobylarni – 692,698 mln zł oraz Polaqua – 869,619 mln zł.

Oznacza to, że w drugim podejściu do budżetu trzeba ewentualnie dołożyć ok.3 mln zł. W pierwszym przetargu brakowało ponad 100 mln zł – przy kwocie zamawiającego wynoszącej 604,9 mln zł najtańsza oferta opiewała na 708,6 mln zł. Wówczas najtańszą ofertę złożył Porr.

Jak podkreślała ogłaszając nowy przetarg GDDKiA, w kolejnym postępowaniu zmodyfikowano kryteria oceny ofert w przetargu. W obecnym oferty będą wybierane na podstawie ceny – 60 proc., terminu realizacji kontraktu – 10 proc. oraz przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze – 30 proc. W poprzednim oceniano także właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużną nawierzchni oraz personel wykonawcy. Ponadto uwzględniano podkryterium środowiskowe związane z zagospodarowaniem gruntu rodzimego.

Pozacenowe parametry w ofertach są identyczne, więc o wyborze zdecyduje cena. W ostatnim czasie GDDKiA podkreślała, że kryteria jakościowe nie mają zwykle wpływu na wybór oferty (wszyscy deklarują wartości maksymalne), jednak mogą powodować, że ryzyko z nimi związane jest uwzględniane w cenie. dlatego też drogowy inwestor planuje - w uzasadnionych przypadkach - korzystać wyłącznie z kryterium ceny.    

Planowana inwestycja to droga ekspresowa S16 między miejscowościami Borki Wielki i Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa. Trasa ma liczyć 17,1 km długości, w tym 13,1 km w ciągu S16 oraz 4 km w ciągu DK-59 (obwodnica Mrągowa).

Trasa będzie przebiegała w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo stając się jego południowo-zachodnią obwodnicą.

 
fot. GDDKiA
Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa w ciągu DK-59 będzie to droga o przekroju w większości jednojezdniowym.

Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy przez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.

Po realizacji, droga skróci czas przejazdu między Olsztynem i Ełkiem oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu na tej trasie. Jednocześnie ruch drogowy zostanie wyprowadzony z miasta Mrągowa.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony