Partner serwisu

S16 Borki Wielkie – Mrągowo zbliża się do półmetka

Redakcja 22.09.2022

arrow
arrow
S16 Borki Wielkie – Mrągowo zbliża się do półmetka
fot. GDDKiA
S16 Borki Wielkie – Mrągowo zbliża się do półmetka
S16 Borki Wielkie – Mrągowo zbliża się do półmetka
S16 Borki Wielkie – Mrągowo zbliża się do półmetka
Ponad 42 proc. wynosi obecne zaawansowanie prac na budowie drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie – Mrągowo. W budowie jest droga o długości 16 km.
Wykonawcą tej inwestycji jest Porr, z którym umowa została podpisana w maju ub.r. i miała wartość 625 mln zł.

W ramach inwestycji powstanie 13 km drogi ekspresowej z dwiema jezdniami i dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, pozostałe ok. 3 km to obwodnica Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59. Ten fragment będzie drogą jednojezdniową z jednym pasem ruchu dla każdego kierunku jazdy.

Droga poprowadzona będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice i Marcinkowo. Dalej ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej.

Na trasie zaplanowano dwa węzły: Sorkwity i Bagienice. Wybudowane zostaną trzy przejścia dla zwierząt dużych oraz zabezpieczenia akustyczne. Nasadzona zostanie zieleń.

Do tej pory wykonanych zostało 42 proc. prac. Wykonawca robót odhumusował teren i zakończył wycinki drzew i krzewów. W miejscowości Sorkwity wykonał wzmocnienie podłoża palami prefabrykowanymi – poinformował inwestor. Z 75 zaplanowanych wymian gruntów zrealizowano już 63. Zakończyły się prace fundamentowe na części obiektów, przebudowane zostały też kolizje z sieciami gazowymi.

Obecnie – jak podaje GDDKiA – prowadzone są wymiany gruntu w ośmiu z pozostałych dwunastu miejsc, wykonywane są wykopy i nasypy. Trwają prace przy budowie warstwy mrozoochronnej i podbudowy pomocniczej z kruszywa. W tym tygodniu uruchomiona została wytwórnia mas bitumicznych i wykonana została próbna produkcja mieszanek mineralno-asfaltowych.

Prowadzone są także roboty na 15 z 20 obiektach inżynierskich, trwają także prace przy budowie przepustów oraz usuwane są kolizje teletechniczne, energetyczne i sanitarne. Na budowie jest zaangażowanych kilkuset pracowników i ok. 250 jednostek sprzętowych.

W najbliższym czasie ma się rozpocząć układanie warstw bitumicznych oraz belek prefabrykowanych ustrojów nośnych na obiektach mostowych.

Według planów budowa ma się zakończyć w listopadzie 2023 r.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony