Partner serwisu

S17. Czy GDDKiA zmieni organizację ruchu na węźle Lubelska?

Redakcja 06.06.2022

S17. Czy GDDKiA zmieni organizację ruchu na węźle Lubelska?
fot. Gogole Maps
Węzeł Lubelska na połączeniu Południowej Obwodnicy Warszawy i drogi ekspresowej S17 nie odpowiada potrzebom związanym z ruchem. Przed skrętem z POW w stronę Lublina regularnie tworzą się korki. GDDKiA planuje w tym miejscu zmiany – informuje stołeczna Gazeta Wyborcza.
Problem tkwi w tym, że na skrzyżowaniu, gdzie obecnie koncentruje się niemal cały ruch miedzy stolicą a wschodnia częścią Polski, w tym Lublinem i dalej Rzeszowem, przewidziano tylko jeden pas do zjazdu z południowej obwodnicy na S17. To zbyt mało.

Inwestor przewidział w tym miejscu priorytet dla ruchu wzdłuż obwodnicy Warszawy, której… po wschodniej stronie nie ma i nie widomo kiedy będzie. Droga od Zakrętu do Ząbek utkwiła na etapie decyzji środowiskowych. Decyzje dla dwóch odcinków realizacyjnych zostały unieważnione przez GDOŚ, następnie ich ważność przywrócił Wojewódzki Sad Administracyjny, od wyroku którego wpłynęły skargi kasacyjne.

Obecnie, jak pisze Wyborcza, 80 proc. pojazdów jadących tym odcinkiem na węźle Lubelska chce skręcić na wschód. Żeby rozwiązać problem należałoby – zdaniem przywoływanych w gazecie pasjonatów drogownictwa – wyznaczyć na POW dwa pasy do skrętu w S17 już 2 km przed węzłem Lubelska, z dopuszczeniem ze środkowego pasa także jazdy na wprost.

GDDKiA pytana przez GW potwierdziła, że zna problem i ze sytuacja na S2 – południowej obwodnicy miasta zmieniła się po tym, jak oddano do ruchu tunel pod Ursynowem. Dodała też, że planowane są zmiany w organizacji ruchu na węźle. Zmiany miałyby nastąpić „w tym roku”.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony