Partner serwisu

S17. GDDKiA szykuje docelowe zmiany na węźle Lubelska

ep. 26.11.2022

S17. GDDKiA szykuje docelowe zmiany na węźle Lubelska
fot. GDDKiA
Praktyka pokazała, że pierwotnie zaplanowane rozwiązania na węźle Lubelska, gdzie spotyka się ruch z i do Lublina i Rzeszowa z ruchem w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu S2 są nieefektywne. Inwestor wprowadził już pierwszą zmianę i szykuje kolejną. Docelowo trzeba jednak przeprojektować organizację ruchu w tym miejscu. GDDKiA szuka projektanta, który podejmie się pracy.
Pod koniec października GDDKiA poprawiła wjazd do Warszawy od strony Lublina – wprowadzone zostały dwa pasy ruchu na łącznicy węzła prowadzącej z S17 na S2 do Warszawy. Na podobny ruch czekają kierowcy na przeciwnym kierunku jazdy.

Następna zmiana ma być wprowadzona po oddaniu do ruchu odcinka S17 Lubelska – Warszawa Wschód (Zakręt). Wówczas udostępnione zostaną dwa pasy ruchu na łącznicy z S2 POW od strony Warszawy w kierunku Lublina i Rzeszowa. Ta zmian będzie się wiązała z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Kierowcy jadący w tym kierunku będą korzystać z objazdu przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt).

To jednak działanie doraźne. Ogłoszony właśnie przetarg zmierza do docelowego rozwiązania organizacji na węźle. Poszukiwany projektant będzie miał za zadanie opracować docelowy projekt stałej organizacji ruchu. Wykona analizy i prognozy ruchu, a także wykona przewiązkę, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol – S17 Lublin. Ma ona powstać pomiędzy jezdnią zbiorczo rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17.

Oferty w przetargu będą przyjmowane do 12 grudnia.

Na odcinku S17 Lubelska – Warszawa Wschód (Zakręt), od otwarcia którego uzależnione jest udostepnienie (w ramach tymczasowej organizacji) dwóch pasów ruchu na zjeździe w stronę Lublina trwają prace wykończeniowe. Prowadzone są też odbiory. Ciąg główny trasy ma być oddawany etapowo po uzyskaniu pozytywnych wyników badań m.in. w zakresie równości i współczynnika tarcia nawierzchni – ta została wykonana w technologii betonowej.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony